۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85296483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسجد محور اصلی فعالیت ها در اسلام است

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳
کد خبر: 85296483
مسجد محور اصلی فعالیت ها در اسلام است

کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت: مسجد، از صدر اسلام تاکنون محور اصلی فعالیت های دینی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره بوده است.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی یکشنبه شب در مراسم تکریم و معارفه مدیر امور مساجد شهرستان کاشان افزود: در دیگر ادیان افراد در معبد های خود عبادت می کنند اما در دین اسلام رابطه اجتماعی بین جامعه و مسجد وجود دارد، قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسیاری از تحولات که علیه رژیم ستم شاهی شکل گرفت از درون مساجد بود، بعد از انقلاب هم پایگاه بسیاری از فعالیت های فرهنگی از جمله اعزام به جبهه در مسجد بود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: مدیران امور مساجد باید در خصوص تقویت فعالیت های سیاسی، اجتمماعی و اقتصادی در مسجد تدبیر کنند.

زارعی گفت: پژوهش های انجام شده حاکی از این مهم است که اگر ظاهر مسجد مناسب باشد جذابیت زیادی دارد و از طرف دیگر امام جماعت مسجد هم در میزان حضور پررنگ مردم در مسجد تاثیرگذار است.

وی افزود: نقش هیات امنای مسجد در تصمیم گیری برای بهبود امور مهم است، کانون های مذهبی و فرهنگی مساجد در انجام امور مذهبی و فرهنگی نقش مهمی دارند و کتاخانه های مساجد هم باید مثل گذشته تقویت شود. عملکرد مناسب این سه، می تواند تاثیر بسزایی در افزایش حضور مردم در مسجد داشته باشد.

در این مراسم حجت الاسلام علی باغستانی به عنوان مدیر جدید امور مساجد شهرستان کاشان معارفه و از خدمات حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده در مدت تصدی این مسوولیت تجلیل شد.

شهرستان کاشان با بیش از ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha