تلاش فدراسیون قایقرانی برای حضور دراگون‌بوت بانوان در هانگژو

تهران- ایرنا- نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: تلاش داریم شایستگی ملی‌پوشان دراگون‌بوت را به کمیته ملی المپیک نشان دهیم تا این رشته را هم در بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

کتایون اشرف روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اعزام رشته‌های مختلف قایقرانی به بازی‌های آسیایی هانگژو چین، اظهار داشت: تا دو هفته آینده مشخص می‌شود که چه رشته‌هایی از قایقرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین شرکت می‌کنند. هدف فدراسیون حضور شایسته قایقرانان در این بازی‌ها است.

وی افزود: انتخابی تیم ملی دراگون‌بوت نیز برگزار خواهد شد و تلاش ما این است در هر فرصتی شایستگی قایقرانان این رشته را به کمیته ملی المپیک نشان دهیم و رشته دراگون بوت را هم در بازی‌های آسیایی داشته باشیم. در هر صورت تمرینات پاروزنان و رکوردهای آنها ضامن شرکت این ورزشکاران در بازی‌های آسیایی است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی ادامه داد: شانس زیادی برای کسب مدال در رشته‌های مختلف قایقرانی در بازی‌های آسیایی داریم. با توجه به نتایجی که آنها در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کردند، امیدوار هستیم تا در این بازی‌ها هم به خوبی ظاهر شوند.

وی عنوان کرد: شروع خوبی در مسابقات قهرمانی جوانان و پاراکانو آسیا به میزانی ازبکستان با مدال‌آوری پاروزنان داشتیم. این جوانان پشتوانه تیم ملی هستند و امیدواریم در رویدادهای بعدی جوانان بیشتری را در قالب تیم (ب) به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم.

اشرف درباره برگزاری لیگ برتر اسلالوم و روئینگ گفت: برگزاری این رقابت‌ها یک اتفاق خیلی خوب است که به صورت مستمر انجام می‌شود. با توجه به اینکه استان‌ها در قالب باشگاه‌ها مربیان بیشتری را به کار می‌گیرند، ورزشکاران نیز در استان‌های خود تمرینات مستمری دارند تا در لیگ حضور یابند. هرچند امیدواریم تا بعد همگانی به رشد ورزش قهرمانی کمک کند و هرکدام از باشگاه‌ها یک سازمان قدرتمند برای پرورش مربی و ورزشکار باشند.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ما ادامه تمرینات تیم ملی در رشته‌های مختلف برای بازی‌های آسیایی است. همچنین در اواخر اردیبهشت ماه تیم نوجوانان و جوانان به مسابقات اسلالوم تایلند و رشته کانوپولو به قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی با اشاره به اینکه پدرو سنا مربی برزیلی تیم ملی تقاضای دستمزد بیشتری نداشته است، گفت: قرارداد این سرمربی برزیلی تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمدید شده است و امیدواریم بتواند در کسب سهمیه و موفقیت تیم ملی در المپیک مثمر ثمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا برای رشته اکستریم اسلالوم مسابقاتی را برای اولین بار برگزار کنیم. چون این رشته جدید است و با توجه به پتانسیل ورزشکاران می‌توانیم در این رشته هم موفق شویم. همچنین روی توسعه رفتینگ هم برنامه‌ریزی می‌کنیم. برای توسعه اکستریم اسلالوم باید پیست خوبی در نظر بگیریم. در اسلالوم ۲۳ دروازه وجود دارد و باید پاروزنان با قایق‌های کایاک در رودخانه ۲۳ دروازه را بگیرند و زودتر به خط پایان برسند، اما در اکتسریم از کایاک پلاستیکی استفاده می‌شود و ۶ دروازه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha