۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85093291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز نفس در استان زنجان راه اندازی شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85093291
مراکز نفس در استان زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مراکز نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) در استان راه اندازی شده است تا بتوان اقدام همه جانبه برای جلوگیری از سقط توسط والدین انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بختیاری روز چهارشنبه در کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، افزود: طرح نفس در سطح استان ابتدا با تولیگری بسیج جامعه پزشکی به عنوان یک سازمان مردم نهاد و مستقل از دانشگاه اجرا شد ولی پس از ادغام آن با ساختار شبکه و دانشگاه، امکاناتی در اختیار این طرح قرار گرفت.

این مسوول گفت: تاکنون با اجرای طرح‌ نفس در این استان ۲۳۱ مادر باردار که تصمیم برای سقط جنین داشتند، شناسایی و با مداخلات انجام شده ۲۲۸ نفر از تصمیم خود منصرف شدند.

وی به حمایت روانی، مراقبتی و معیشتی از جامعه هدف طرح نفس اشاره کرد و ادامه داد: مشاوره روانشناسی خانواده، زناشویی و فردی، شبکه سازی گسترده از نیروهای تخصصی جهت خدمات جهادی به مادران باردار، رایگان کردن خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی برای مادران مشمول و اعطای بسته های معیشتی برای خانواده های کم بضاعت از جمله اقدامات در این طرح است.

بختیاری اظهار کرد: امروز ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و برآوردها نشان می دهد که تا سال ۱۴۳۰، جمعیت سالمند کشور ۲ برابر خواهد شد، از این رو لازم است موضوع جوانی جمعیت را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه نرخ باروری در استان زنجان ۱.۷۵ است، اظهار کرد: این نرخ در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰، رقم ۱.۶۵ اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha