۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85020201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان رتبه ۱۵ کشور را در نرخ باروری دارد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85020201
زنجان رتبه ۱۵ کشور را در نرخ باروری دارد

زنجان – ایرنا - مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: این استان با نرخ باروری ۱.۶، رتبه ۱۵ کشور را در این زمینه دارد.

فائزه موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین فاصله میان ازدواج و فرزند اول در استان چهار و نیم سال است که از این حیث زنجان در جایگاه دهم بین استان ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سن ازدواج زنان در استان زنجان ۲۴ سال است، اظهار داشت: این رقم در بین مردان به ۳۰.۱ سال رسیده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان ۱۵ تا ۶۴ سال دارند، گفت: ۶.۹ درصد جمعیت استان نیز افراد ۶۵ سال به بالا و سالمند هستند.

موسوی به آسیب های ناشی از بحران جمعیت اشاره کرد و گفت: این بحران موضوعات مختلفی از مسائل فردی و خانوادگی همچون از بین رفتن نقش های خانوادگی تا بحران های اقتصادی در اثر کمبود نیروی کار و بدون استفاده ماندن ظرفیت های تولیدی را در پی دارد.

وی شکاف نسلی و کاهش نشاط اجتماعی را از پیامدهای فرهنگی و اجتماعی بحران جمعیت عنوان کرد و گفت: حل مسائل مربوط به بحران جمعیت نیازمند توجه و هم افزایی و تمهید زمینه های مورد نیاز برای تشویق و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری است.

نرخ باروری کل یا نرخ فرزندآوری، میانگین تعداد فرزندانی است که در یک کشور به ازای هر زن ۱۵ تا ۴۹ سال متولد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha