۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85093511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشکده‌های سلامت و علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اهواز بهره‌برداری شد

اهواز- ایرنا - ۲ پژوهشکده سلامت و علوم پایه پزشکی روز چهارشنبه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه ها به خبرنگار ایرنا گفت: پژوهشکده سلامت شامل سه مرکز تحقیقات دیابت، عفونی، گرمسیری و تالاسمی است.

دکتر مهرنوش ذاکر کیش با بیان اینکه بروز دیابت از جمله شایع ترین بیماری های خوزستان و دارای شاخص بالایی در کشور است گفت: شرایط اقلیمی خوزستان مشکلات آب و هوایی را ایجاد کرده که علاوه بر این باتوجه به احتمال بروز ناگهانی بیماری های عفونی و گرمسیری و همچنین شایع بودن بیماری های خونی به دلیل ازدواج های فامیلی، راه اندازی این پژوهشکده از اهمیت زیادی برخوردار بود.

وی ابراز امیدواری کرد: این پژوهشکده شامل مرکز تحقیقات فیزیولوژی، سلولی مولکولی و سم شناسی است که با حمایت‌های وزارت بهداشت و اعضای هیات علمی دانشگاه در تحقیقات و پژوهش های مساله محور کاربرد قابل توجهی دارد.

ذاکر کیش ادامه داد: اما در زمینه تجهیزات و آزمایشگاه کمبودهایی وجود دارد که به مرور رفع می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: با توجه به فعالیت سه پژوهشکده سلامت، علوم پایه و بالینی امید است مجوز راه اندازی پژوهشگاه اخذ شود تا پایه گذار پژوهش های مهم و تحقیقات بعدی باشیم.

وی به فعالیت پژوهشکده بالینی در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اشاره کرد و گفت: این پژوهشکده شامل بخش هایی از جمله گوارش، نفرولوژی، کلیه، پوست، قلب و سرطان است که در صدد هستیم مکان مناسب تری برای فعالیت آن تعیین شود.

ذاکرکیش اضافه کرد: پژوهشکده سلامت در بیمارستان گلستان و علوم پایه جنب دانشکده فعلی دندانپزشکی مستقر است.

قرار است همزمان با سفر هیات دولت به خوزستان چند پروژه درمانی با حضور وزیر بهداشت در ۲ روز آینده بهره برداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha