۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85093732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری‌های پراکنده در سودان در دومین روز از آتش‌بس چهارم+ فیلم

تهران - ایرنا - در دومین روز از چهارمین آتش بس در سودان، انفجارهای متناوب در برخی مناطق خارطوم، همزمان با ادامه تخلیه خارجی‌ها از این کشور شنیده شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با وجود برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در سودان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در خارطوم و حومه ادامه دارد.

به گزارش المنار، درگیری‌های پراکنده و انفجارهای متناوب در برخی از مناطق خارطوم در حالی ادامه دارد که دومین روز از چهارمین آتش‌بس سودان برقرار است.

از سوی دیگر، سندیکای پزشکان سودان اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان در نتیجه درگیری‌ها به ۲۹۵ کشته و یک هزار و ۷۹۰ زخمی رسیده است.

امروز سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای با بیان اینکه ۶۰ درصد از مراکز درمانی در خارطوم پایتخت سودان تعطیل است، اعلام کرد که در حال حاضر تنها ۱۶ درصد از مراکز بهداشتی در سودان فعالیت می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که با توجه به کمبود خدمات پزشکی، انتظار می‌رود سودان شاهد افزایش مرگ‌ومیر باشد.

آتش‌بس ۳ روزه در سودان (چهارمین آتش‌بس) بین نیروهای ارتش و واکنش سریع از روز سه‌شنبه وارد مرحله اجرا شده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد و هنوز رایزنی ها برای نشاندن دوطرف درگیر بر سر میز گفتگو بی ثمر بوده است.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی پرسنل و اتباع خود را از سودان خارج کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha