۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85093811
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موافقت اولیه با ابتکار عمل سودان جنوبی برای توقف درگیری‌های سودان

تهران-ایرنا- وزیر خارجه سودان جنوبی از موافقت اولیه رهبر ارتش سودان با ابتکار عمل کشورش برای انجام گفت‌وگو میان وی و فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان با هدف توقف درگیری‌های خشونت آمیز در این کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «دینق داو» وزیر خارجه سودان جنوبی در این باره اعلام کرد: «سالوا کی‌یر» رئیس جمهوری سودان جنوبی پیشنهاد انجام یک دیدار میان «عبد الفتاح البرهان» رهبر ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع این کشور معروف به «حمیدتی» را ارائه کرده است.

وی افزود: رئیس جمهور ما از البرهان خواست تا با حمیدتی یا نماینده او دیداری داشته باشد. سالوا کی یر آماده است در هر زمانی به خارطوم سفر کند.

وزیر خارجه سودان جنوبی ادامه داد: البرهان موافقت اولیه خود را با امکان مذاکره با حمیدتی اعلام کرد.

وی همچنین گفت: سالوا کی‌یر، سودانی‌ها را به تمدید آتش‌بس برای سه روز دیگر دعوت کرد و درصدد تماس با دقلو است تا پیشنهاد دیدار با البرهان را به او بدهد.

آتش‌بس ۳ روزه در سودان (چهارمین آتش‌بس) بین نیروهای ارتش و واکنش سریع از روز سه‌شنبه وارد مرحله اجرا شده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد و هنوز رایزنی ها برای نشاندن دوطرف درگیر بر سر میز گفتگو بی ثمر بوده است.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی پرسنل و اتباع خود را از سودان خارج کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha