۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85093767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ گولان روزی به نام سنندج

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵
کد خبر: 85093767
۶ گولان روزی به نام سنندج

سنندج - ایرنا - ۶ گولان (اردیبهشت) روزی به نام سنندج است که در آن بار دیگر از قدمت این شهر و جایگاه و تاثیرگذاری آن و برنامه‌های مدیران شهری برای توسعه آن سخن به میان می‌آید.

به گزارش ایرنا، در این روز مردم این شهر دعوت می‌شوند به مراسم جشن و سرور و موسیقی تا برای ساعتی هرچند کوتاه هم شده از دغدغه‌ها و مشکلاتشان بویژه در حوزه اقتصادی دور شوند و لبخند مهمان لب‌هایشان شود.

حدود پنج سال از نامگذاری ۶ گولان به نام سنندج می‌گذرد و حال همه آنهایی که شاید زمانی به دلیل اینکه زیاد با تاریخ آشنایی نداشتند و نمی‌دانستند در این روز سنه تاسیس شده اکنون می‌دانند و با آغاز فصل بهار چشم انتظار فرا رسیدن این روز و مناسبت‌های ویژه آن هستند.

داستان این نامگذاری و تصویب آن به سال ۱۳۹۷ بر می‌گردد که در آبان این سال با پیشنهاد شورای اسلامی شهر روز ۶ اردیبهشت، سالروز تاسیس شهر جدید سنندج توسط سلیمان خان اردلان به نام روز سنندج نامگذاری شد.

۶ گولان روزی به نام سنندج
برای گرامیداشت روز سنندج به یک روز بسنده نشده بلکه یک هفته (از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت) را به مراسم و برنامه‌های فرهنگی و هنری مختص آن اختصاص دادند که در این مدت قرار است ۳۰ برنامه شاخص و متنوع برگزار شود.

افتتاحیه این برنامه‌ها عصر چهارشنبه در عمارت آصف سنندج برگزار شد، فرماندار سنندج در این مراسم اظهار کرد: نامگذاری روزی به نام سنندج ظرفیتی خوبی برای معرفی ویژگی‌های برجسته این شهر و احیای بسیاری از آداب و رسوم این دیار است.

حسن عسکری بر توسعه شهر و حرکت در این مسیر تاکید کرد و افزود: اقدامات خوبی سال گذشته در سنندج انجام شد که از جمله آن می‌توان به بهبود وضعیت آب شرب با اجرای پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه این شهر اشاره کرد.

وی یادآور شد: بهره برداری از پروژه راه آهن و اجرای طرح مجموعه تفریحی توریستی صلوات آباد از جمله برنامه‌های شاخص ما در سال جاری است.

شهردار سنندج هم در این مراسم گفت: نامگذاری روزی به نام سنندج ظرفیتی کم نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کُرد و بررسی آثار شهرسازی و معماری سنندج است.

سیدانور رشیدی به برنامه‌های این نهاد در راستای توسعه شهر اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه سرمایه گذاری ۱۴۰ هکتاری در سد وحدت با هدف گردشگری و راه اندازی دهکده سلامت از جمله برنامه‌های ما است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم آسفالت معابر است، ادامه داد: امسال نهضت آسفالت به اجرا در آمده و ۱۸۰ میلیارد تومان هم به این مهم اختصاص پیدا کرده است.

شهردار سنندج یکی از نیازهای مردم این شهر را ایجاد پارک و فضای سبز خواند و یادآور شد: بدنبال ایجاد ۱۴۳ هکتار پارک هستیم و افزون بر این قرارداد اجرای سه ابر پروژه هم چون اجرای تقاطع غیرهمسطح نایسر و تعریض پل قشلاق را منعقد کردیم.

رییس شورای اسلامی و رییس کمیسیون فرهنگی و هنری شورا هم از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به بیان ظرفیت‌های مختلف شهر پرداختند.

در این مراسم چندین گروه موسیقی به اجرای برنامه پرداختند و سپس نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha