۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85092215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سنندج

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85092215
اجرای ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سنندج

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همزمان با گرامیداشت هفته سنه (سنندج)، ۳۰ برنامه شاخص و متنوع فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر سنندج برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ۶ اردیبهشت که در تقویم محلی به عنوان روز سنه نام‌گذاری شده ظرفیتی کم نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کُرد و بررسی آثار شهرسازی و معماری سنندج است.

وی با بیان اینکه ۳۰ برنامه شاخص و متنوع همزمان با هفته سنه (۶ تا ۱۳ اردیبهشت) تدوین شده و برگزار می شود، افزود: برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، اجرای گروه موسیقی فولکلور سنندج و اجرای موسیقی کلاسیک و پاپ از برنامه‌های شاخص این ایام است.

شهردار سنندج ادامه داد: اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به مدت یک هفته در پارک شانو و پیاده راه فردوسی، برپایی نمایشگاه و برگزاری اولین جشنواره عکاسی با موضوع هفته فرهنگی نگارخانه سوره، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی در عمارت آصف، برگزاری مراسم اختتامیه قرآنی سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی و همایش پیاده روی خانوادگی از پارک کودک به مقصد میدان گاز و برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در پارک شهدای ۲۸ دی از دیگر برنامه های شاخص در این هفته است.

وی اضافه کرد: همزمان با این هفته مسابقه حضوری نویسی خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، مراسم مولودی خوانی با سبک سنه در عمارت آصف، کارگاه حکایت گویی کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مراسم اختتامیه روز سنه برگزار خواهد شد.

رشیدی با دعوت از شهروندان برای شرکت در این برنامه‌ها گفت: در تدوین و اجرای برنامه‌ها به طیف های مختلف توجه شده است و امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر فراهم سازیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha