۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85093914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری کوزوو ، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را هدف مهم خود دانست

تهران- ایرنا- «ویوسا عثمانی» رئیس جمهوری کوزوو گفت که هدف بعدی پریشتیا عضویت در اتحادیه اروپا و پیوستن به پیمان نظامی ناتو است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، عثمانی چهارشنبه در سفر به مقدونیه شمالی اظهار کرد: هدف بعدی ما کسب نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا و پیوستن به قوی‌ترین ائتلاف نظای یعنی ناتو است.

وی افزود: ما در این زمینه هوشیارانه عمل خواهیم کرد و از تجربه مقدونیه شمالی درس می‌گیریم.

پارلمان اروپا هفته گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن شهروندان کوزو می‌توانند به مدت ۹۰ روز بدون دریافت روادید به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند.

کوزوو در فوریه ۲۰۰۸ استقلال خود از صربستان را به طور یکجانبه اعلام کرد و ۸۴ کشور از ۱۹۳ عضو سازمان ملل آن را برسمیت شناخته‌اند. اما صربستان، چین و روسیه هنوز استقلال کوزوو را برسمیت نشناخته‌اند.

اتحادیه اروپا در طرح خود برای عادی‌سازی روابط میان صربستان و کوزوو خواستار پذیرش متقابل گذرنامه‌های یکدیگر، ایجاد دفاتر دیپلماتیک دائم و تعهد به تحقق «توافقنامه جامع عادی‌سازی روابط» شده است.

غرب تهدید کرده است که اگر بلگراد مفاد این طرح را نپذیرد روند ادغام این کشور در اتحادیه اروپا و سرمایه‌گذاری در صربستان را متوقف کرده و تحریم‌هایی علیه آن وضع خواهد کرد.

الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان چندی پیش گفت که غرب از کشورش باجگیری می‌کند و او دیگر اعتمادی به غرب ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha