رییس دادگستری کرمان: بسیاری از واحدهای اقتصادی مشکل زیرساخت آب،برق و گاز دارند

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: خیلی از واحدهای کوچک باوجود سرمایه‌گذاری کلان حتی در زیرساخت های، آب، برق و گاز مشکل دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع تولید صادرات محور افزود: کارگروه حمایت قضایی و کمیته ستاد اقتصاد مقاومتی را در ساختار شورای راهبری استان کرمان ببینید و قوه قضاییه در این ساختار دیده شود تا به این حوزه کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه محصولات دانش بنیان و گلخانه ای باید با همکاری دولت و بخش خصوصی حمایت شوند.

حمیدی همچنین اظهار داشت: بخش خصوصی باید علاوه بر صادرات و تولید حتما در مهار و کاهش تورم نیز نقش آفرینی کند؛ دستگاه قضا نیز در این مسیر پشتیبان بخش خصوصی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: مقام معظم رهبری ۲ مطلب مهار تورم و رشد تولید را در شعار سال گنجاندند که اینها مکمل یکدیگر هستند؛ اگر تورم مهار نشود به تولید و صادرات حتما ضربه می زند.

وی اظهار داشت: برنامه خوبی برای صادرات در استان کرمان داریم و ظرفیت های بالای استان همچون پسته، خرما و صنایع مس در اولویت صادرات است اما باید به ظرفیت های کوچکتر نیز توجه کنیم.

حمیدی گفت: صنایع دستی کرمان زمانی نماد ایران بود و فرش کرمان دارد جایگاه خود را در دنیا از دست می دهد که این موضوع نتیجه حمایت ضعیف از فرش است و باید در دستور کار اتاق بازرگانی باشد.

کرمان در مثلث گردشگری کشور

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به سند آمایش استان گفت: نمایندگان کرمان در مجلس تامین اعتبار پروژه های مشترک را در برنامه هفتم توسعه بگنجانند، استان کرمان به مثلث گردشگری کشور اضافه شده و باید برنامه ویژه ای برای این صنعت داشته باشیم.

محمدرضا وحیدی ادامه داد: همچنین کرمان به قطب سلامت کشور تبدیل شده است و ما باید از این پس، پیشتیبان این موضوع برای ارائه خدمات درمانی به جنوب شرق کشور باشیم.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: گرمازدگی هرساله ۳۰ تا ۷۰ درصد خرمای مضافتی استان کرمان را خشک می کند و کشاورزان شرقی استان سال ها با این مشکل روبه رو هستند.

ذبیح الله اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از راه اندازی نکردن اداره کل استاندارد و برخی دیگر ادارات کل در جنوب کرمان انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا همچنین رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست گفت: هفت تا ۱۰ درصد حجم بازار بورس در اختیار شرکت های کرمانی است اما از این ظرفیت برای تامین سرمایه طرح های این استان استفاده نمی‌شود؛ اتکای واحدهای تولیدی و صادراتی کرمان بر بانک هاست که آنها نیز پرداختی خوبی ندارند.

در این نشست که با هدف ارتقای تولید صادرات محور برگزار شده بود از برخی مدیران دستگاه های اجرایی نیز قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha