نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی در یزد با موفقیت انجام شد

یزد- ایرنا- نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی روز پنجشنبه همزمان با بهره برداری از اولین مرکز کاشت حلزون استان یزد در بیمارستان شهید رهنمون یزد با موفقیت انجام شد.

متخصص گوش حلق و بینی و جراح فوق تخصص گوش و قاعده جمجمه در یزد در حاشیه این بهره برداری از اولین مرکز کاشت حلزون به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین عمل کاشت حلزون دراستان برای یک دختر هشت ساله در بیمارستان شهید رهنمون با موفقیت انجام شد.

دکترمحمد ماندگاری جراح کاشت حلزون افزود: این کودک قبل از عمل ناشنوایی کامل داشته است و عمل او با موفقیت انجام و در حین انجام عمل و بی هوشی بیمار رفلکس‌های شنوایی مغزی ثبت شد که نتیجه آن خوب بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه فردا نیز یک عمل کاشت حلزون دیگر در این مرکز انجام می شود، تصریح کرد: عمل کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا یک مرحله کار است پس از عمل ان باید مراحل توان بخشی را این افراد طی کنند تا به شنوایی کامل دست بیابند.

نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی در یزد با موفقیت انجام شد

دکتر ماندگاری با بیان اینکه سالانه در شهر یزد ۲۴ کودک ناشنوا متولد می شوند و علاوه براین برخی کودکان نیز به دلایل مختلف شنوایی خود را از دست می دهند، گفت: افرادی که در سنین کودکی شنوایی خود را از دست داده باشند سخن گفتن آنها نیز دچار مشکل می‌شود و این یک فرصت طلایی برای آنان است تا شنوایی خودرا بازیابند.

وی تصریح کرد: امید داریم مرکز کاشت حلزون شنوایی استان یزد با پوشش بیماران استانهای همجوار به یکی از مراکز مهم کاشت حلزون کشور تبدیل شود.

دکترماندگاری اضافه کرد: حس بینایی و شنوایی از مهمترین حس های پنج گانه انسان است شنوایی، دریچه ارتباط انسان با دیگران است و از این حس بعنوان زبان ارتباط یاد می شود و محرومیت از این حس فقط یک معلولیت ایجاد نمی کند، باعث ۲ معلولیت می شود.

مرکز کاشت حلزون استان یزد در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در طبقه دوم بیمارستان شهید رهنمون یزد راه اندازی شد و برای راه اندازی این مرکز ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

این مرکز کاشت حلزون شنوایی دارای بخش های گفتار درمانی ، شنوایی سنجی و تربیت شنوایی نیز می باشد.

اولین مرکز کاشت حلزون یزد شانزدهمین مرکز از این دست در کشور است.

پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و امکان شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم‌شنوای عمیق را فراهم می‌کند، کاشت حلزونی تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق باز گرداند.

تعداد معلولان استان یزد ۴۹ هزار نفر اعلام شده که هفت هزار نفر از این تعداد معادل حدود ۱۴ درصد را معلولان ناشنوا و کم شنوا تشکیل می دهند.

نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی در یزد با موفقیت انجام شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha