اطلاع‌رسانی از اجرای مصوبات سفر رییس‌جمهور به فارس در دستور روابط عمومی‌ها باشد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: در پی سفر رییس جمهور به استان و سفر استاندار و مدیران ارشد استان به شهرستان ها، طرح و موضوعاتی مصوب شده است که روابط عمومی ها باید روند اجرایی این طرح ها را رصد و پایش کرده و به مدیران ارشد استان ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه پنجشنبه در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان فارس افزود: دور دوم سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران ارشد استان براساس میزان پیشرفت مصوبات سفر دور اول خواهد بود و شهرستان هایی که مصوبات بیشتری اجرایی کرده باشند، در اولویت قرار می گیرند.

صداقت در انجام کار یکی از مولفه های مهم کار روابط عمومی ها است

وی در ادامه با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی استان بیان کرد: فعالیت هایی در روابط عمومی‌های استان انجام شده اما باید با هم افزایی و تلاش بیشتر به تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب منجر شود.

استاندار فارس گفت: صداقت در انجام کار یکی از مولفه های مهم کار روابط عمومی ها است و باید با بهره از هوش و درایت فعالیت ها را به پیش ببرند.

ایمانیه ادامه داد: وقت گذاری برای امور از دیگر مواردی است که در روابط عمومی باید به آن توجه ویژه کرد.

روابط عمومی نیازمند پویایی است

رییس شورای اطلاع رسانی فارس، انگیزه را از دیگر مولفه های روابط عمومی پویا دانست و افزود: روابط عمومی نیازمند پویایی است نه اینکه افرادی ناکارآمد و بی انگیزه و یا افرادی که در مناصب دیگر پست به آنها نرسیده را به ناچار و بدون علاقه به دلیل وجود کرسی خالی به این واحد منتقل کنند و اگر اینگونه باشد رویه ای کامل غلط در پیش گرفته شده و نتیجه مطلوب گرفته نخواهد شد.

ایمانیه خطاب به سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گفت: رویه نشست های خبری استاندار فارس باید اصلاح شود و تعداد اینگونه نشست های خبری افزایش یابد زیرا از بسیاری از ابهامات و نشر شایعات در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فارس تاکید کرد: نشست‌های خبری "مدیران پاسخگو" که ایده خوبی است باید تداوم یابد و هر هفته یکی از مدیران کل استان در این نشست خبری حاضر شوند.

خنثی سازی توطئه‌ها با جهاد تبیین

ایمانیه یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین را تدوین عملکرد هر دستگاه اجرایی از زمان انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب عنوان کرد و افزود: ترفند جدی دشمنان کشور ما این است که نظام را متهم به ناکارآمدی در عرصه‌های مختلف کنند که خنثی سازی این توطئه با جهاد تبیین امکان پذیر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رغم همه تحریم ها و آزارهای دشمنان که به اعتراف آنها بیشترین‌ها در طول تاریخ جهان بوده اما دستاوردهای بارز و ارزشمندی دارد که هنوز جامعه از آن مطلع نیست.

رییس شورای اطلاع رسانی استان فارس با بیان اینکه تدوین کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان تا هفته دولت امسال باید تدوین و انتشار پیدا کند، گفت: اردوهای راهیان پیشرفت بسیار تاثیرگذار است و امروز جاده ،بیمارستان ،نیروگاه و هزاران پروژه توسعه ای و در راستای آبادانی با اتکا به توان ایرانی و بدون مشاور خارجی در سطح استان اجرا شده که باید مردم از جزئیات آن اطلاع داشته باشند.

ایمانیه خطاب به مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان بیان کرد: بیلبوردی در مقابل ادارات کل و فرمانداری های شهرستان های استان نصب و عملکرد دستگاه ها مبتنی بر واقعیت از این طریق به مردم اطلاع رسانی شود.

هجمه به دولت برای رای آوردن در انتخابات منصفانه نیست

ایمانیه در ادامه به انتخابات امسال اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس در پیشبرد پروژه ها و اهداف دولت را همراهی می کنند اما این انصاف نیست که بعضی در سخنرانی های انتخاباتی اعلام کنند که همه اقدامات انجام شده در سطح استان و کشور تنها به واسطه تلاش آنها رخ داده و مسئولان دولتی هیچ اقدامی را انجام نداده اند که این رویه به دور از انصاف و واقعیت است.

وی ادامه داد: گروهی دیگر از افراد هم که قصد حضور در انتخابات را دارند به دولت و همه مسئولان فعلی می تازند و اعلام می کنند که هیچ کاری انجام نشده و اگر ما وارد میدان شویم همه امور به اصول اجرایی خواهد شد،این قشر نیز نقطه ضعفی پیدا می‌کنند و به واسطه آن همه دستاوردها و اقدامات را زیر سوال می برند.

جانبداری دولتی‌ها در انتخابات نه شرعی و نه قانونی است

استاندار فارس اعلام کرد: صندوق رای امانتی است که به دست ما سپرده شده اما حق نداریم به نفع کسی ورود پیدا کنیم و هرجا که مدیری به این مساله وارد شد حق شرعی همگان است که تذکر دهند و اگر اصلاح نشد موضوع را به مقامات بالاتر گزارش کنند زیرا این بزرگترین دستور دینی است و این خلاف امانت داری است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: مقرر شده بود که حداقل یک خط آزادراه شیراز –اصفهان در فروردین ماه امسال زیر بار ترافیک برود که به دلیل تامین نشدن اعتبار این کار صورت نگرفت.

ایمانیه افزود: ۲ ایده در این زمینه وجود داشت ابتدا اینکه بخشی از این آزادراه برای استفاده مردم به بهره برداری برسد و دوم اینکه تا تکمیل کامل این مسیر مورد استفاده قرار نگیرد که در هر صورت با اطلاع رسانی شفاف به مردم کار به پیش خواهد رفت.

روابط عمومی ها در مسیر امیدآفرینی

سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست ایجاد هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و رسانه های استان و بررسی اتفاقات سال پیش رو بوده است.

عباس فرج زاده افزود: انتخابات امسال مساله مهمی است که همگان باید در این حماسه ملی نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: مخاطبان ما جامعه هستند و اگر در عمل همگی ما روابط عمومی دولت هستیم اما در نهایت باید مردم از ما رضایت داشته باشند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس، اقناع سازی عمومی از مسیرهای مختلف را وظیفه روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان دانست و اظهارکرد: بیان دستاوردها مهمترین وظیفه روابط عمومی است،اگر این دستاوردها به مردم اعلام شده بود اکنون وضعیت جامعه ما اینگونه نبود که رهبری امیدآفرینی را برای همگان تکلیف کنند.

فرج زاده بر استفاده از ظرفیت رسانه های استان توسط روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: تعاملات و ارتباطات تبیینی با گروه‌های مختلف ایثارگران، نخبگان، ورزشکاران و... امر مهم است که همه دستگاه های اجرایی استان باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید بستر امیدآفرینی را در جامعه فراهم کنند.

فارس با کمترین آسیب و تنش از ۱۴۰۱ عبور کرد

مدیرکل سابق روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس نیز در این نشست گفت: فارس کمترین تنش را در بحران های سال ۱۴۰۱ داشت و کمترین آسیب را از این سمت متحمل شد که نشان از اثربخش بودن فعالیت های رسانه ای و مدیریت ارشد استان دارد.

هادی بستام افزود: قریب به هشت نشست خبری استاندار فارس با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ۳۸ نشست خبری مدیران پاسخگو در این استان برگزار شد.

وی ادامه داد: کتاب‌های شکوه فارس، به رنگ ایمان ،هفته دولت، دهه فجر،سفر هیات دولت در سال ۱۴۰۰و ماهنامه گفتمان در دولت سیزدهم در فارس منتشر شد.

بستام روابط عمومی ها و رسانه های استان را ۲ بال روابط عمومی استانداری فارس دانست و گفت: تولید محتوای مناسب و ایده آل یکی از دغدغه های حوزه اطلاع رسانی استان است که با تصمیم سازی مناسب می توان این مهم را پیش برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha