طرح تانا ظرفیت های علمی و فناورانه کهگیلویه و بویراحمد را فعال می کند

یاسوج- ایرنا- مدیر امور موسسات، بازاریابی و تجاری سازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح تانای استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای این طرح، ظرفیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را فعال می کند.

حسین خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح «تانا» توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده و هدف از آن، شناسایی و تأمین نیازهای نهادها، سازمانها و شرکتهای مختلف هر استان از طریق ایده‌های فناورانه و نوآورانه ارائه شده از سوی فناوران، شرکتهای فناور و دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح تانا، پارک های علم و فناوری حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان‌ها می شوند و یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه در هر استان ایجاد می‌شود.

مدیر امور موسسات، بازاریابی و تجاری سازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان است.

خلیلی تصریح کرد: بر اساس طرح تانا (توسعه و ارتقا اکوسیستم نوآوری استان‌ها)، پارک‌های علم و فناوری مشکلات، نیازها و همچنین توانایی‌های فناوری هر استان را شناسایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین نشست‌های تخصصی در خصوص راهکارهای حل مشکلات برگزار کرده و زمینه دیدار دستگاه‌های دارای نیاز و دستگاه‌های ارائه دهنده راهکار را فراهم می‌کنند و با برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان را داخل استان‌ها به نمایش می‌گذارند.

خلیلی افزود: بر اساس بخش سوم رویداد تانا، پارک های علم و فناوری زمینه انعقاد قرارداد میان بخش عرضه که محققان و شرکت های دانش بنیان هستند و بخش تقاضا که صنعت و دستگاه های اجرایی هستند را فراهم کرده، به رفع موانع پیش روی اجرای قرارداد کمک می کنند و گزارش نهایی اجرای پروژه را تهیه می کنند.

مدیر امور موسسات، بازاریابی و تجاری سازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون پس از برگزاری هشت نشست تخصصی، ۲۰۰ نیاز احصا شده است.

وی ابراز کرد: فراخوان دریافت ایده های فناورانه متناسب با نیازهای احصاء شده برگزار شد که نهایتا و پس از داوری، ۶۰ ایده به مرحله پایانی راه یافتند.

خلیلی عنوان کرد: رویداد اصلی تانا با حضور حامیان،سرمایه گذاران و ایده پردازان برتر برگزار خواهد شد که امیداست منجر به عقد چند قرارداد فناورانه بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha