۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85094372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی زنجان به ۱۹ هزار زنجانی خدمات مشاوره‌ای ارائه کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پارسال ۳۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان به ۱۹ هزار نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه کردند.

سلمان حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هفت مرکز مشاوره دولتی در شهرستان های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان فعالیت می کنند.

به گفته این مسوول، ۱۲ مرکز تخصصی مشاوره حضوری غیردولتی و ۱۱ مرکز مشاوره عمومی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت هستند.

این مسوول ادامه داد: خدمات مشاوره روانشناختی عمومی و تخصصی در زمینه های مشاوره کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، سالمندان، اختلالات و مسایل روانی در مراکز مشاوره ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عمده‌ترین مشکل مراجعه کنندگان را مشکلات فردی و بین فردی، تربیت کودک و بلوغ و نوجوانی اعلام کرد و گفت: افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی و نیز ارتقای بهره وری از ظرفیت های تخصصی موجود در جامعه از اهداف تاسیس مراکز مشاوره است.

حسینی خاطر نشان کرد: خدمات روانشناختی و مشاوره ای، توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش می دهد و به بالابردن توانایی سازگاری فرد و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می کند.

وی درخصوص مرجع صدور مجوز این مراکز، گفت: سازمان بهزیستی کشور مطابق بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی و قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، تنها مرجع صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روانشناختی اجتماعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha