۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85094603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبر: 85094603
۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا شد

رشت - ایرنا- مدیر اجرای پروژه توسعه فیبرنوری گیلان گفت: تاکنون، ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا و ۶ هزار و ۳۰۰ پورت نصب شده است.

میلاد زمانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی یک پورت نصب می‌شود، افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۳، ۲۰۰ هزار پورت در شهر رشت دایر خواهد شد که این امر مستلزم اجرای حدود یکصد کیلومتر دیگر فیبر نوری است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نصب ۶ هزار و ۵۰۰ پورت، ۸۸ کابینت جهت فیبرنوری اجرا شده است،گفت: با نصب ۶ هزار و ۵۰۰ پورت امکان و زمینه استفاده ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار فراهم شده است.

زمانی با تاکید بر اینکه علاوه بر شهر رشت سایر شهرهای گیلان هم مجهز به فیبر نوری خواهد شد، افزود: در سال ۹۷ در منطقه آزاد انزلی ۲۷ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و برای توسعه فیبر نوری در سایر شهرها هم در آینده نزدیک با شهرداران و فرمانداران نشستی برگزار خواهیم کرد.

مدیر اجرای پروژه توسعه فیبرنوری استان گیلان توسعه شبکه ارتباطات بر بستر فیبرنوری را از راهبردهای وزارت ارتباطات ارزیابی کرد و گفت: توسعه فیبر نوری در دنیای تکنولوژی، نیاز امروز کشور است و به‌دلایلی همچون افزایش پهنای باند، سرعت آپلود و دانلود، امنیت شبکه و عدم تمایل سرقت آن نسبت به سیم های مسی به دلیل ارزش مس، فیبر نوری ارجحیت دارد چرا که بستری امن و پایدار است و به ندرت دچار قطعی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha