اموال تملیکی در خراسان جنوبی به سرعت تعیین تکلیف می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی استان وجود ندارد و سرعت تعیین تکلیف اموال تملیکی در خراسان جنوبی بالا و مطلوب است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه در بازدید از انبار اموال تملیکی استان افزود: امروز با همراهی مسئولان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف بررسی آخرین وضعیت انبار، نحوه چینش و نوع نگهداری اموال، بازدید سرزده‌ای از انبار اموال تملیکی مرکز استان داشتیم.

وی گفت: موضوعات حفاظتی و امنیتی انبار بسیار دارای اهمیت است تا کالاها در معرض مسائلی که اتلاف کالا را منجر شود قرار نگیرند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی کالاها سریع الفساد است که باید به سرعت تعیین تکلیف شوند ادامه داد: یکی دیگر از اهداف بازدید، بررسی نحوه تعیین تکلیف این کالاهاست که در چه بازه زمانی در انبار می‌ماند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه سنگینی به تولید داخلی کشور وارد می‌کند گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای فراجا در گلوگاه‌های استان بازرسی‌های دقیقی انجام می‌شود و اگر کالای قاچاق شناسایی و کشف شود طبق ضوابط قانونی توقیف می‌شود.

طالبی اضافه کرد: یکی از نتایج حاصل از بازدید امروز این بود که هم تعزیرات حکومتی و هم سایر مراجع قضایی کار خود را در تعیین تکلیف پرونده‌ها به موقع انجام می‌دهند و پرونده‌ها سریع تشکیل و منتج به صدور رأی می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که در برخی موارد نیاز است تعیین تکلیف کالاها توسط اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی صورت گیرد براساس ضوابط موجود این اداره نیز به سرعت اقدام می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی استان مشاهده نشد در حالی که این موضوع در گذشته نگرانی‌هایی را به همراه داشت.

وی گفت: درخصوص انبار اموال تملیکی در استان محدودیت وجود داشت و نیاز بود چند انبار دیگر احداث شود هرچند بخشی از اموال قاچاق باید معدوم شود ولی به جهت اینکه بخشی از کالاها تا زمانی که از سوی مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف شوند، دست ما امانت است و باید به بهترین نحو از اموال تا صدور رأی قطعی نگهداری شود بنابراین وضعیت نگهداری در انبارها باید مطلوب باشد.

طالبی افزود: امسال اعتباراتی برای احداث انبارهای جدید در استان به منظور نگهداری مطلوب از اموال تملیکی پیش‌بینی شده است که به این سمت هدایت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha