۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۰۱
کد خبر: 85094783
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یادواره "حُر مدافعان حرم" شهید مجید قربانخانی در بهشت زهرا(س) برگزار شد

شهرری- ایرنا- یادواره "حُر مدافعان حرم" شهید مجید قربانخانی عصر پنجشنبه در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا از سازمان بهشت حضرت زهرا (س)، یادواره شهید مجید قربانخانی معروف به "حر مدافعان حرم" با حضور خانواده معظم شهدا از جمله پدر شهید آرمان علی‌وردی، ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جوانان و دوستداران شهید عصر پنجشنبه در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

این مراسم معنوی با روایتگری جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و اجرای سید ایمان یاراحمدی برگزار شد.

همچنین علاوه بر مداحی علی پورکاوه از ذاکرین اهل بیت(ع) گروه سرود نوید نیز به اجرای برنامه پرداختند.

زینت بخش این مراسم هم برافراشتن پرچم متبرک به ضریح سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) بود.

شهید مجید قربانخانی، معروف به حُر شهدای مدافع حرم، تنها پسر خانواده در ۳۰ مرداد ماه ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد و در ۲۱ دی ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان کشور سوریه به شهادت رسید و پیکرش پس از سه سال کشف و شناسایی شد.

شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرمی است که هر کسی داستان شهادتش را می‌شنود، بدون شک این جمله به ذهنش می‌رسد که او انتخاب شد.

این شهید تا قبل از رفتن به سوریه هرگز تصور نمی‌کرد روزی شهید مدافع‌حرم شود و به طور ناگهانی متحول شد و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد؛ تحولی که او را به جنگ با نیروهای تکفیری برد و شجاعانه پا به پای همرزمانش جنگید و به مقام رفیع شهادت نائل آمد که به همین منظور این شهید به حر شهدای مدافع حرم معروف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha