۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبر: 85094818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکوردشکنی گرمای هوا در اسپانیا / تجربه گرمای تابستان در بهار

تهران- ایرنا- با افزایش گرمای هوا به حدود ۳۸ درجه سانتیگراد در شهر کوردوبای اسپانیا، این کشور گرمای اواسط تابستان را در بهار تجربه کرد و از این رو مقامات بهداشتی اسپانیا به مردم توصیه کردند در گرم‌ترین ساعات روز در خانه بمانند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرویس هواشناسی اسپانیا عصر پنجشنبه اولین توصیه خود در ارتباط با گرمای هوا را در سال جاری میلادی صادر کرد زیرا توده هوای آفریقا از هم‌اکنون دمای معمول اواسط تابستان را در بخش‌های وسیعی از این کشور به ارمغان آورده است.

درجه حرارت هوا در نقاط مختلف اسپانیا طی تمام روزهای هفته جاری در حال افزایش بوده و چهارشنبه چندین شهر بزرگ این کشور رکورد گرم‌ترین روز ثبت شده در ماه آوریل را در سال‌های اخیر شکستند.

روز چهارشنبه شهرهای تولدو، هوئلوا، جائن، کوردوبا، گرانادا، سویا و تروئل همگی از رکوردهای قبلی بیشینه دما در آوریل فراتر رفتند و انتظار می‌رود که بسیاری از آنها دوباره در روز پنجشنبه این رکورد را بشکنند.

به گفته «آئِمت» (آژانس هواشناسی اسپانیا)، درجه حرارت هوا که در حال حاضر در شهرهای مختلف این کشور شاهد آن هستیم، بیش از ۱۵ درجه سانتیگراد گرم‌تر از میانگین فصلی و درجه حرارت معمول اسپانیا در ماه جولای (تیر) طی سال‌های گذشته است.

روز پنجشنبه، وزارت بهداشت اسپانیا پیشنهاد کرد که قوانین و دستورالعمل‌های حرارتی ملی خود را به جای ژوئن (خرداد) به اواسط ماه مه (اردیبهشت) منتقل کند، زیرا این کشور همچنان با هوای فوق‌العاده گرم و خشک مواجه است.

این هوای گرم و خشک، خشکسالی‌های مداوم اسپانیا در سال‌های اخیر را تشدید می‌کند خشکسالی که به شدت بر چندین محصول کلیدی کشاورزی این کشور تأثیر می‌گذارد.

تا روز سه‌شنبه فقط نیمی از ذخایر آبی اسپانیا پر شده بود که ۱۷ درصد کمتر از میانگین ۱۰ ساله ذخایر آبی برای این موقع از سال است.

در همین حال، خطر آتش‌سوزی تقریباً در نیمی از اسپانیا به سطح «بسیار بالا» افزایش یافته است و با توجه به تداوم گرما در روز جمعه، سطح خطر آتش‌سوزی همچنان افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که اسپانیا در بهار امسال و تا حال حاضر هم یک فصل پر حادثه و غیرعادی را از نظر وقوع آتش‌سوزی تجربه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha