۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۴۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85094845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی حسن نیت خود را ثابت کند

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۴۳
کد خبر: 85094845
وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی حسن نیت خود را ثابت کند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن پنجشنبه شب از ائتلاف سعودی خواست تا با اجرای شروط اعلامی از سوی این کشور، حسن نیت خود را ثابت کند.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد ناصر العاطفی» گفت: ما از کشورهای عضو ائتلاف می‌خواهیم تا با اجرای عملی شروط تعیین شده توسط یمن، حسن نیت خود را ثابت کنند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن آماده هستند هرگونه تلاشی از سوی ائتلاف سعودی را ناکام بگذارند که در راستای افزایش تنش، غارت منابع یمن یا دور زدن مسائل مطرح شده در راستای راهکار سیاسی باشد.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در پایان گفت: توکل ما به خداوند متعال است که بزرگترین سلاح، تجهیزات و توانمندی ماست و آنچه در توان داریم را آماده کرده‌ایم.

روز سه‌شنبه «محمد الفرح» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از مقامات سعودی خواست تا در مذاکرات درباره حل و فصل اوضاع یمن به منظور رسیدن به صلح پایدار، منافع خود را مقدم بر منافع آمریکایی‌ها در نظر بگیرند.

انتظار می‌رود مذاکرات یک هیات سعودی به ریاست «محمد الجابر» سفیر این کشور در یمن با دولت نجات ملی یمن در صنعا از سر گرفته شود.

این هیات در چارچوب سفری ۶ روزه در هشتم ماه جاری میلادی (آوریل) وارد صنعا شد و با حضور هیات عمانی، پرونده بشردوستانه، آتش بس در یمن و آغاز روند جامع سیاسی یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزارت خارجه عربستان در اواسط آوریل اعلام کرد که تیم این وزارتخانه در فضایی خوب و کاربردی مجموعه‌ای از جلسات پیرامون بحث‌های عمیق در مورد وضعیت انسانی، آزادی همه اسیران، آتش‌بس و راه حل سیاسی جامع در یمن را در صنعا برگزار کرد.

این وزارتخانه افزود: با توجه به نیاز به بحث بیشتر، این دیدارها در اسرع وقت تکمیل و به یک راه حل سیاسی جامع، پایدار و قابل قبول برای همه طرف‌های یمنی منجر خواهد شد.

جنبش انصارالله یمن جمعه گذشته با جدی و مثبت توصیف کردن این گفت وگوها، پایان کار مذاکره با هیات سعودی در صنعا را اعلام و بر پیشرفت در برخی موضوعات به امید تکمیل گفت وگوها در مورد موضوعات باقی مانده در زمان بعدی تاکید کرد.

یک منبع دیپلماتیک یمنی به اسپوتنیک گفت که نکات بحث برانگیز که هنوز حل نشده است، وجود دارد و دو طرف تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات را پس از عید فطر تعیین کردند.

در همین راستا، روزنامه «البیان» امارات به نقل از منابع آگاه و میانجی‌ها روز سه‌شنبه نوشت که دور جدید مذاکرات از هفته آینده آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha