۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85092042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: سعودی‌ها منافع خود را مقدم بر آمریکا در نظر بگیرند 

تهران - ایرنا - یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از مقامات سعودی خواست تا در مذاکرات درباره حل و فصل اوضاع یمن به منظور رسیدن به صلح پایدار منافع خود را مقدم بر منافع آمریکایی ها در نظر بگیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، «محمد الفرح» از اعضای دفتر سیاسی گروه انصارالله یمن امروز (سه شنبه) در توئیتر خود نوشت: برخی پیش بینی می‌کنند که در صورت شکست مذاکرات با حکومت سعودی، چاه‌ها و پالایشگاههای نفت و مراکز فرآوری محصولات نفتی عربستان فقط هدف قرار خواهد گرفت.

وی افزود: البته نفت چیزی بدیهی تلقی می‌شود و بحثی در آن نیست، اما پیش بینی می‌شود که کشتیرانی به طور کامل متوقف شود و همه ما بدون بنادر و فرودگاه بمانیم.

این عضو انصارالله همچنین نوشت: سعودی‌ها باید منافع خود را مقدم بر منافع آمریکایی‌ها در نظر بگیرند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که انتظار می‌رود مذاکرات یک هیات سعودی به ریاست «محمد الجابر» سفیر این کشور در یمن با دولت نجات ملی یمن در صنعا از سر گرفته شود.

این هیات در چارچوب سفری ۶ روزه در هشتم ماه جاری میلادی (آوریل) وارد صنعا شد و با حضور هیات عمانی، پرونده بشردوستانه، آتش بس در یمن و آغاز روند جامع سیاسی یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزارت خارجه عربستان در اواسط آوریل اعلام کرد که «تیم این وزارتخانه در فضایی خوب و کاربردی مجموعه‌ای از جلسات پیرامون بحث‌های عمیق در مورد وضعیت انسانی، آزادی همه اسیران، آتش‌بس، و راه حل سیاسی جامع در یمن را در صنعا برگزار کرد».

وزارت خارجه عربستان افزود: با توجه به نیاز به بحث بیشتر، این دیدارها در اسرع وقت تکمیل و به یک راه حل سیاسی جامع، پایدار و قابل قبول برای همه طرف‌های یمنی منجر خواهد شد.

جنبش انصارالله یمن جمعه گذشته با جدی و مثبت توصیف کردن این گفت و گوها، پایان کار مذاکره با هیات سعودی در صنعا را اعلام و بر پیشرفت در برخی موضوعات به امید تکمیل گفت و گوها در مورد موضوعات باقی مانده در زمان بعدی تاکید کرد.

یک منبع دیپلماتیک یمنی به اسپوتنیک گفت که نکات بحث برانگیز که هنوز حل نشده است، وجود دارد و دو طرف تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات را پس از عید فطر تعیین کردند.

در همین راستا، روزنامه «البیان» امارات به نقل از منابع آگاه و میانجی‌ها امروز سه شنبه نوشت که دور جدید مذاکرات از هفته آینده آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha