۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85094952
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر به عشایر سیلزده حاشیه بجنورد امدادرسانی کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: چادرهای عشایر مستقر در حاشیه شهر بجنورد در شب گذشته دچار آبگرفتگی شد که ۵۰ کیلوگرم پلاستیک و وسایل گرمایشی میان آنان توزیع شد.

ابوالفضل محبان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اثر بارش باران رگباری شب گذشته چادرهای عشایر مستقر در حاشیه شهر بجنورد دچار ابگرفتگی شد که تیم های امدادی جمعیت هلال احمر نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۶ تخته پتو، ۱۸ تخته موکت و ۵۰ کیلوگرم پلاستیک پوشش چادر میان این تولیدکنندگان توزیع شد.

نجات ۴۱ نفر از سیلاب

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بارش باران خسارت هایی را در پنج شهرستان استان به بار آورد گفت: تیم های امداد و نجات و تیم واکنش سریع این جمعیت با اعزام به مناطقی که دچار سیلاب شده بودند، ۴۱ نفر را از سیلاب نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، تجهیز یکی از سالنهای ورزشی به چادر و اقلام اسکان اضطراری برای اسکان خانواده های آسیب دیده را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا بارندگی دیروز و شب گذشته خسارات فراوانی در بخش های مختلف استان به بار آورد، در برخی از شهرستانها سبب قطع ارتباط تلفن همراه، آسیب به محصولات کشاورزی، آسیب به راه ها و پلها شد. همچنین یکدستگاه موتور سیکلت و یکدستگاه تراکتور هم گرفتار سیلاب شد.

در عملیات امدادرسانی مجموعه های مختلف از جمله آتش نشانی و شهرداری، بسیج و سپاه، شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای حضور داشته و نسبت به خدمت رسانی اقدام کردند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha