۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85095027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان قدس متناسب با جمعیت آن نیست

شهرقدس - ایرنا - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان قدس متناسب با جمعیت این شهرستان نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

حجت‌اسلام دکتر حسین اشرفی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش سرانه‌های فرهنگی و آموزشی از اولویت‌های شورای دوره ششم است ولی متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان قدس متناسب با جمعیت آن نیست که در این خصوص با اختصاص بخشی از اراضی تحت تملک شهرداری جهت احداث فضاهای آموزشی و مساعدت اداره آموزش و پرورش و نیز خیرین مدرسه‌ساز، ساخت چند مدرسه را طی سال‌های آینده هدفگذاری کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور ایثارگران شورای اسلامی شهرقدس اظهار داشت: با احداث و بهره‌برداری از این مدارس بخش قابل توجهی از کمبود سرانه‌های آموزشی شهرستان قدس جبران خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس در اجرای مصوبات شورا و حمایت از سازمان فرهنگی شهرداری جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و به منظور بررسی و شناخت کمبودها، نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست شهری، ارائه طرح‌ها و پیشنهادات عملی در زمینه رفع آنها و همکاری با سایر ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی، اقدامات و فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال، شورای اسلامی شهرقدس، از مرداد تا پایان اسفند ماه، ۲۳ جلسه در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقدس برگزار شده که در این جلسات موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته‌است.

وی گفت: تصمیمات اتخاذ شده در خصوص اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، هماهنگی و همکاری با ادارات و نهادها در اجرای برنامه‌های مشترک و تامین نیازهای این برنامه‌ها، از اقداماتی بوده که در طی مدت انجام شده است.
این مسئول با اشاره به حضورش در دوره ششم مدیریت شهری ادامه داد: بنده به نمایندگی از اعضا در جلسات نامگذاری حضور داشتم که در جلسات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر، مدیریت شهری با نگاهی جدید به این حوزه علاوه بر توجه ویژه ای که به نامگذاری شهدای والامقام جنگ تحمیلی، مدافع حرم و سایر شهدای گرانقدر داشت، به اهالی علم، فرهنگ و هنر نیز توجه می نمود.

حجت‌الاسلام اشرفی عنوان کرد: تشکیل کارگروه‌ها و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های افراد شاخص فرهنگی، دعوت از آزادگان، برنامه‌ریزی و مساعدت مالی به برنامه‌ها و همایش ملی و مذهبی از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بوده است.

شهرستان قدس در غرب استان تهران دارای جمعیتی در حدود ۴۵۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha