امام جمعه کرمانشاه: باید به معلمان و استادان احترام گذاشت

کرمانشاه_ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید به معلمان و استادان صادق احترام گذاشت و آنها نیز باید امین جوانان و بچه های ما باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه بیان داشت: معلمان باید توجه داشته باشند که چه فکری را القا می کنند و اینکه نظام اسلامی با خون بهترین جوانان این کشور رشد کرده است.

وی در ادامه به روز جهانی کار و کارگر در ۱۱ اردیبهشت پرداخت و گفت: این کشور با کار و فعالیت می چرخد و کار و کارگر پیش خدا و رسول محترم است به گونه ای که رسول خدا پینه های دست کارگر را می بوسید.

امام جمعه کرمانشاه همچنین اشاره ای به ۱۳ اردیبهشت ماه روز مطبوعات کرد و افزود: مطبوعات می توانند به شبهاتی که امروز به خصوص در بحث حجاب در مغز جوانان می ریزند کمک کنند چرا که خانم ها و دختران ما همه خوبند و باید روشن و با بینش بشوند.

وی تاکید کرد: مطبوعات می توانند با سلیقه و خوشفکری و روانشناسانه این شبهات را برطرف کنند ضمن اینکه قانونمندانه و برادرانه و با زبان خوش این را از مسوولان مطالبه نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اشاره ای نیز به سالروز ابلاغ هشت ماده ای مبارزه با فساد در سال ۱۳۸۰ توسط مقام معظم رهبری داشت و تصریح کرد: مفسدها بدانند هیچ عقلی عملکرد آنها را نمی پسندد و آنها باید مانند مردم با صداقت زندگی کنند.

آیت الله علما تاکید کرد: دین ما سالم و صادق است و با فساد رفاقتی ندارد.

وی همچنین روز ملی خلیج فارس را متذکر شد و گفت: خلیج فارس سابقه چند هزار ساله دارد و باید به مناسبت این روز جشن مفصلی داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به سالروز شکست آمریکا در ویتنام داشت و افزود: آمریکا در هر جا که وارد شده شکست خورده است.

وی همچنین با اشاره به روز شوراها در ۹ اردیبهشت ماه گفت: انشاالله شوراها بتوانند به مردم خدمت کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به اتمام ماه رمضان بیان داشت: رمضان برای یک ماه نیست بلکه برای سالهای عمر ماست چرا که این ماه کمک می کند تا با عبادت عجین شویم به گونه ای که نتوانیم بدون عبادت زندگی کنیم.

دولت به رفع مشکلات فرهنگیان کمک کند

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه با تبریک فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم، گفت: تعلیم و تعلم از بزرگترین سفارشات انبیای الهی در طول تاریخ بشریت بوده است والله تعالی بنای رسالت همه پیامبران را بر آموزش وپرورش بشریت نهاده است لذا در جامعه و نظام اسلامی آموزش و پرورش بسیار بسیار مهم بوده وباید مهم بماند.

ماموستا «عبدالرحمن مرادی» افزود: شهید استاد مرتضی مطهری بزرگ مرد تاریخ ایران و نماد معلمی دلسوز متفکر عالم و مجاهد باید سرلوحه کار همه معلمان و مبلغان علم و دانش باشد.

وی تاکید کرد: خدمت رسانی کامل و رفع کمبودهای همه جانبه فرهنگیان باید کماکان در دستور کار دولت باشد تا این قشر زحمت کش بدون دغدغه در خدمت آموزش و پرورش آینده سازان ما باشند و فرهنگیان و معلمان نیز باید دانش آموزان را همانند فرزندان خود ببینند و دغدغه‌مند تحصیل و پیشرفت علمی آنان باشند.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه یادآوری کرد: دکتر و مهندس و معلم و تاجر و دانشمند و اندیشمند و سیاست مدار آینده ما در میان دانش آموزان امروز مدارس است لذا تکلیف بسیار سنگین است.

ماموستا مرادی در ادامه گفت: دیروز عصر در دیداری کوتاه رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رییس جمهور جناب دکتر سید قاضی زاده هاشمی به منزل بنده تشریف اوردند با همراهان عزیزشان و مسایلی مطرح شد من جمله احترام خاص به خانواده های شهدا و عدم کم کاری در مورد آنان که بزرگ و عزیز خود را دادند تا ما در آرامش و آسایش زندگی کنیم و همه جامعه ما مرهون خون شهدای عزیز هستیم.

وی اضافه کرد: کشور ما واستان کرمانشاه با تنوع خاصی که دارد از اقوام و مذاهب و ادیان اما یک صف واحد هستند در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب و خاصتا نقاط مرزی غرب کشور و در اورامانات که کرد و اهل سنت هستند در این ۴۴سال سال صدها شهید و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب نمودند و لازم است به این مناطق خدمات نمود مشکل فقر بیکاری ،ضعف معیشت باید به صورت خاص از مناطق ما برداشته شود.

امام جمعه کنگاور:واقعه طبس ضرب شصت سهمگینی به آمریکای جنایتکار بود

امام جمعه کنگاور گفت: واقعه صحرای طبس، شن‌های صحرا و امدادهای الهی ضرب شستی سهمگین و فراموش نشدنی برای آمریکای جنایتکار و عزت و افتخاری برای انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «رضا حسینی» در خطبه های نمازجمعه این هفته کنگاور اظهار داشت: این حادثه، مصداقی عینی و غیر قابل انکار از ظهور امدادهای الهی برای انقلاب اسلامی و مردم ایران بود که بارها و بارها در طول دوران نهضت عظیم اسلامی پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن تاکنون به وقوع پیوسته است.

وی تاکید کرد: در این حادثه شن ها مامور شدند که آمریکای جهانخوار را زمین گیر کنند و ذلتی فراموش نشدنی بر پیشانی استکبار جهانی بزنند و نشان دهند که اراده حق تعالی همیشه و همه جا بر هر چیزی

استوار است.

خطیب جمعه کنگاور در ادامه با تبریک روز جهانی کار و کارگر بر تمامی تلاشگران عرصه کار و تولید، عنوان کرد: کار تنها پشت میز نشستن و کت و شلوار پوشیدن نیست، چرخ صنایع مختلف تولیدی، فعالیت های اقتصاد و کشاورزی با زحمت و عرق ریزی و تلاش می چرخد.

وی گفت: دولت چاق، کم تحرک و به تنیده توجیهی ندارد و امروز باید از توان کارگران ایرانی متعهد و زحمتکش، در عرصه های مختلف اقتصادی و در مسیر رشد و سربلندی ایران عزیز استفاده کرد.

او همچنین با اشاره به ۱۲ اردیبهشت و گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید علامه مرتضی مطهری (ره) و شهدای والامقام معلم اظهار کرد: فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش به خصوص معلمان و فرهنگیان زحمتکش کنگاور تبریک عرض می کنم.

وی با بیان اینکه ارزش علم و دانش گاهی اوقات از خون شهید هم بالاتر می رود، بیان کرد: وجود یک عالم ۱۰۰ برابر سخت از یک عابد برای ابلیس است؛ چرا که عابد در یک گوشه ای عبادت می کند و تنها خود را نجات دهد ولی عالِم خود را فدا نجات دیگران می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha