امام جمعه اردبیل: رمز بزرگ پیشرفت کشور در دستان مبارک معلمین عزیز است

اردبیل-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته معلم گفت: رمز بزرگ پیشرفت کشور در دستان معلمین عزیز است و از دولتمردان و نمایندگان مجلس می‌خواهیم مناسب شان آسمانی معلمین برای آنها تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت روز کارگر گفت: به رسول خدا اقتدا می کنیم که دست کارگر را بوسیدند و فرمودند: “این دستی است که خداوند آتش جهنم را به آن حرام کرده است” این روایت در منابع اهل سنت آمده و بعضی از علما در صحت آن تردید کرده‌اند ولی حضرت امام(ره) آن را پذیرفته است رسول خدا کف دست آن کارگر را بوسید که خشن شده بود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آیا دستی که ملتی را از وابستگی به دشمن بی رحم نجات می دهد کار او قداست ندارد؟آیا چنین دستی شایسته بوسیدن نیست؟

آیت الله عاملی افزود: در شان کارگر همین بس که به تعبیر حضرت امام(ره)، امیرالمومنین(ع) کارگر بود و آن حضرت بعد از محرومیت از حق خود ۲۵ سال رفیق بیل و کلنگ شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با ذکر روایتی درباره تنظیم رابطه آرمانی بین کارفرما و کارگر اظهارکرد: روایت است که رسول خدا(ص) وقتی فضه را به عنوان خادم به حضرت زهرا(س) دادند فرمودند: دخترم همچنان که تو خسته می‌شوی او نیز خسته می‌شود پس یک روز او کار کند تو استراحت کن و یک روز تو کار کن تا او استراحت نماید.

قابلیت‌های گردشگری اردبیل ناشناخته مانده است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: در دنیای معاصر، ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها با صنعت ارتباطات که به صورت محیرالعقول پیشرفت کرده است معرفی می‌شود. قابلیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل نه تنها برای ملت‌های دنیا بلکه هنوز برای اعضای اکو ناشناخته است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه اردبیل فقط برای داخل کشور معرفی شده است، گفت: اردبیل در ایام تعطیل با حجم عظیم گردشگر مواجه می‌شود به طوری که در عرض چهار روز تعطیلات اخیر طبق آمار نیروی انتظامی ۴۷۷ هزار دستگاه خودرو وارد استان اردبیل شد.

وی افزود: این حجم تردد و مسافرت به استان اردبیل اولاً نشان می‌دهد که استان ما جزو مراکز گردشگری درجه اول کشور است و شایسته سرمایه گذاری‌های کلان گردشگری برای تولید ثروت است ثانیاً نشان از توان نسبی مالی بخش مهمی از ملت ماست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: این حجم مسافرت آن هم فقط به یک نقطه کشور در دنیا کم نظیر است در دوران سابق خانواده ها نه در حد امروز دارای خودرو بودند و نه در حد امروز تمکن مالی و امکان مسافرت و گردش داشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته اردبیل اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد در عرض چهار ماه ۳۰۰ هزار گردشگر از ایران به شهر وان ترکیه سفر کرده اند طبق آمار رسمی ترکیه یک و نیم میلیارد لیره به اقتصاد وان کمک کرده اند.

عملیات تعریض جاده اردبیل- آستارا تسریع شود

آیت الله عاملی اضافه کرد: حجم تردد در این سه روز نشان داد که باید با همکاری استان اردبیل و گیلان در اسرع وقت جاده حیران و کل جاده اردبیل آستارا دو بانده شود این جاده در زمینه جذب توریست جزو استثنایی ترین جاده های دنیا است فقط در روز شنبه خودروها در فاصله تونل تا گردنه حیران و بلکه تا “ونه بین” سه ساعت قفل شدند جای بسیار شکر است که تونل دوم توسط استان اردبیل شروع شده و انتظار داریم روند اجرای آن تسریع شود.

وی گفت: در این دور از سفرها با اینکه مصرف بنزین روزانه در ایران به ۱۲۰ میلیون لیتر رسید، اما سوخت همه این خودروها تامین شد. جمهوری اسلامی بدون کمک خارجی با دستیابی به دانش پالایشگاهی توانسته است شاهکار بزرگی در تولید بنزین انجام دهد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه کسی تصور نمی کرد زمانی ایران روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین تولید کند، گفت: ایران از این جهت داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشته است آنها حساب خاصی برای بحران بنزین در ایران باز کرده بودند و همه منافذ را بسته بودند تا قطره ای بنزین به ایران وارد نشود اما از قضا سکنجبین صفراء فزود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: مسئولین استان بویژه اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صاحبان هتل‌ها با استفاده از ابزارهای ارتباطی پیشرفته مثل کانال‌های ماهوارهای پربیننده بین المللی و سایت‌های فعال در کشورهای ثروتمند قابلیت‌های استان و منطقه را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ آب داغ معدنی در دامنه سبلان بخشی از قابلیت استثنایی استان ماست که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد یک گروه تحقیقاتی در یک کشور اروپایی اوصاف بهشت را از قرآن، تورات و انجیل در آورده و تمام خصوصیات جای جای کره زمین را نیز تهیه کرده و به نرم‌افزار خاصی داده اند تا بهشت روی زمین تعیین گردد این نرم‌افزار سه نقطه از کره زمین را بهشت کره زمین معرفی کرده یکی از آنها منطقه ماست.

حرص و ولع دولت‌های غربی برای تحریم شخصیت‌های ایرانی تکلیف دولتمردان را بیشتر می‌کند

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم اخیر برخی از شخصیت‌های ایرانی توسط غربی‌ها اظهار کرد: این روزها اروپایی ها و آمریکایی ها به صورت جنون آمیز به طرف تحریم افراد عادی و غیر موثر در بقا و پیشرفت جمهوری اسلامی روی آورده اند که معلوم می شود طمع بسیار خاصی در آنها ایجاد شده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اخیرا یکی از تحلیلگران اروپایی به دولتمردان غربی گفته است با پایین آوردن تحریم به سطح اشخاصی که در بقاء و قدرت جمهوری اسلامی اثری ندارند هیبت تحریم را شکستید تحریم افرادی که نه در اروپا و آمریکا پول و ثروت دارند و نه عطش سفر به اروپا و آمریکا دارند و نه از ارکان اصلی نظام اسلامی هستند نتیجه ای جز مهزله ،مسخره و مضحکه کردن تحریم ندارد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه ولع و حرص دولت‌های غربی برای تحریم هر چه بیشتر ایران تکلیف سنگینی در ذمه دولت مردان و ملت عزیز درست می‌کند، گفت: برنامه ریزی علمی و دقیق، انجام کارهای زیربنایی، رعایت شایسته‌سالاری، تسهیل در سرمایه‌گذاری و تولید داخلی و انتخاب افراد شایسته برای مراکز حساس تصمیم گیری آنها را با خیبت و خسران مواجه می کند.

کشت و صنعت مغان و پارس علوفه تولیدی خود را با قیمت عادلانه در اختیار عشایر قرار دهند

وی در بخش های دیگر خطبه ها با اشاره به محرومیت امسال شمال استان از باران گفت: تقدیر الهی امسال این بود که شمال استان از باران الهی محروم باشد قطعاً عشایر ما بعد از بازگشت از ییلاقات با مشکل نهاده‌های دامی مواجه خواهند بود به همین جهت از کشت و صنعت مغان و پارس می‌خواهم علوفه خود را به خارج از استان نفروشند بلکه با قیمت عادلانه همه را در اختیار عشایر ما قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری صرفا برای برگزاری جلسات و سمینارهای بی فایده نیست بلکه تعیین تکلیف و اولویت برای دولت مردان و حکم شرعی برای تمام کسانی است که سلباً و ایجاباً در موضوع تورم تاثیر دارند.

خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: از دولت محترم می‌خواهیم و انتظار داریم در دو عرصه اساسی و اورژانسی با عوامل تورم رزم بی‌امان را شروع کند و لحظه به لحظه از اقدامات خود در کنترل تورم به ملت عزیز گزارش دهد و با مدیریت علمی ، فنی و تخصصی مانع از اقدامات تورم زا توسط سوء استفاده کننده‌ها و اهل خیانت شود.

آیت الله عاملی یادآورشد: این درست نیست که هر قشری در سال جدید تصمیم بگیرد کالاها یا محصولات خود را با درصد دلبخواهی بالا ببرد و دولت و دستگاه قضایی تماشاگر باشند.

وی با بیان اینکه تعیین شعار تکلیف ملی و شرعی برای همه درست می‌کند، گفت: هر تاجر یا کاسبی که می‌خواهد اجناس خود را به قیمت سابق عرضه کند و شریک جنایت نباشد فوراً سایر کسبه تمام اجناس او را با نیت سود بیشتر خریداری می کنند.

خرید کالا بدون نیاز به آن گناه کبیره و خیانت است

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: اقدام به خرید کالا بدون نیاز که موجب تعذیب و رنج و زحمت دیگران شود، قطعاً گناه کبیره و قطعاً خیانت به انسان‌ها و خیانت به ملت و کشور است و تبعات آن متوجه خائنین نیز خواهد شد. همه توجه کنند که تنها امید دشمن خون خوار و خون ریز استمرار تورم دو رقمی است.

آیت الله عاملی با تاکید بر لزوم حفظ سرمایه های اجتماعی گفت: وثوق ملی، عرق ملی و احساس‌های جمعی سرمایه های بسیار بزرگ ملت ما است و من از تجار، کسبه و تولیدکنندگان می‌خواهم دولت را در این باب تنها نگذارند عرق ملی اگر این جا به مدد کشور و ملت نیاید پس کجا باید نقش ایفا کند؟

وی تصریح کرد: همه توجه کنند که جمهوری اسلامی آخرین فرصت برای ملت ما برای رسیدن به جایگاه خود در میان ملت ها و دولت ها از جهت استقلال، حاکمیت ملی ، اقتدار علمی، وزن سیاسی و امنیت پایدار است.

تحولات امروز سودان دستپخت آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات کشور آفریقایی سودان اظهار کرد: ماجرای امروز سودان و جنایات بسیار تکان دهنده در این کشور قاب تصویر خوبی از ماهیت خون آشام دشمنان ما است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه جنایت وحشتناک امروز در سودان دستپخت آمریکا و اسرائیل برای خارج کردن التهاب خانمان برانداز داخل اسرائیل از افکار عمومی دنیا است، افزود: در این روزها هر روز در فلسطین خون مسلمانان بی گناه توسط دژخیمان اسرائیل ریخته می شود اما دیگر فلسطین در مرکز توجه جهانیان نیست.

وی اضافه کرد: جنایت امروز سودان را کسانی تدارک دیده اند که چند سال پیش باعث تجزیه سودان گردیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سودان بزرگترین کشور اسلامی بود اما اسرائیل با ارسال اسلحه و به راه انداختن جنگ طولانی مدت و کشته شدن دو میلیون مسلمان دولت سودان را راضی به تجزیه کرد درنتیجه جنوب سودان که نفت خیزترین منطقه سودان است از این کشور جدا شد و به دست اسرائیل افتاد.

امام جمعه اردبیل افزود: آمریکا آن زمان عمر البشیر را در لیست سیاه و کشور سودان را در لیست تحریم قرار داد تا دولت سودان رفراندوم تجزیه را بپذیرد عجیب است که آن زمان سازمان ملل با پخش رفراندوم جدایی با هلی کوپترهای آمریکایی به آتش تنور دمید و سودان تجزیه گردید و امروز هر دو طرف درگیر در سودان از ارادتمندان ویژه اسرائیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha