امام جمعه اردبیل: ترویج فرهنگ معنویت سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد

اردبیل- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نیاز امروز جامعه ما معنویت است و ترویج فرهنگ معنویت و امور تربیتی جامعه باید حکیمانه و فاخر بوده و در سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در آیین معارفه امام جمعه جدید شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال اظهار کرد: نیاز امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر توجه به معنویت برای حل مشکلات مختلف است و باید کاری کرد که مردم جامعه حضور یک اراده حکیمانه را با جان ودل احساس کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: امروز دست بر روی هر مشکل اقتصادی که بگذاریم، در نگاه اول متوجه می شویم که این مشکل ریشه فرهنگی دارد ، بنابراین ترویج فرهنگ معنویت و باورهای دینی و توجه جدی با این موضوع می‌تواند راه را برای حل مشکلات اقتصادی جامعه هموار کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از وجود ثروت‌ها و اموال راکد و بلااستفاده در دست افراد مختلف است و چنانچه این ثروت را تبدیل به سرمایه‌های تولید کار و ثروت کنیم، قطعاً در کنار حل مشکل اقتصادی بخش اعظمی از مشکل بیکاری نیز حل خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همان‌طور که در قرآن کریم اشاره شده است، هر کس که مال و ثروتی را در یکجا راکد نگه داشته و از آن استفاده نکند روزی این مال از دست او خارج خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: بدیهی است که آموزش و پرورش به عنوان متولی دستگاه تعلیم و تربیت جامعه در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تربیت فرزندان صالح و سالم برای اداره آینده کشور است.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت فرزندان ما سرمایه معنوی و انسانی بزرگ است، گفت: آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در مقابله با تهاجم فرهنگی به عهده دارد و حضور طلاب و روحانیت در آموزش و پرورش کمک به تقویت فرهنگ معنویت و گام مهم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه اگر علم و تعلیم نباشد عقل انسان مثل عقل کودک باقی می‌ماند، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه کشور می‌توانند با راه‌اندازی یک جریان فرهنگی با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به نقش نماز جمعه در هدایت معنوی جامعه اظهار کرد: سنگرهای نماز از جمله سنگرهای بسیار مستحکم و نفوذ ناپذیر هستند که می‌توانند با هدایت معنوی ائمه جمعه مانع از انحراف جامعه شده و با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام سعی و تلاش ما جلوگیری از تعطیل شدن و توقف عملیات اجرایی پروژه بسیار مهم راه‌سازی راه خلخال - منجیل است، گفت: انتظار من از امام جمعه جدید شاهرود و همچنین نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی پیگیری موضوع و همچنین عنایت دولت در تزریق اعتبار مناسب برای شتاب بخشی به اجرای این پروژه مهم راه‌سازی در جنوب استان است.

در این مراسم که با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی استان و شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات بخشداری شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور، حجت‌الاسلام علی امیدوار به عنوان امام جمعه جدید شهر کلور معرفی و منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha