ناوگان حمل مواد معدنی در خراسان رضوی ملزم به اخذ کارت هوشمند شد

مشهد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: رانندگان ناوگان حامل مواد معدنی در این استان ملزم به اخذ کارت هوشمند برای فعالیت در این حوزه هستند و این الزام از ۱۵ اردیبهشت‌ جاری اجرایی می‌شود.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کالاهای معدنی و ساختمانی ۴۰ درصد از تناژ کالای حمل شده سالانه و نیز سهم ۳۰ درصدی سفر در جاده‌های استان را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند و با توجه به الزام قانون بودجه در سال‌جاری و ساماندهی حمل مواد معدنی، گرفتن کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی از نیمه اردیبهشت برای رانندگان الزامی است.

شهامت اضافه کرد: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابه‌جایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع خواهد بود و مسوولیت جرایم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

وی اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل معادن از تاریخ مزبور را مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانست و افزود: تمام رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نشده‌اند می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

براساس آمار صدور کارت هوشمند در خراسان رضوی، ۳۸ هزار راننده با ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در حوزه حمل بار در جاده های استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha