۵۷ درصد بار ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی محصولات معدنی و فلزی است

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۷ درصد از کالای حمل شده بوسیله ناوگان جاده‌ای این استان، محصولات فلزی، معدنی و سیمان بوده است.

جعفر شهامت روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در خراسان رضوی با استفاده از ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵ دستگاه کامیون، پارسال ۳۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۰ تن کالا جابجا شده که از این لحاظ رتبه پنجم کشور را در بین ۳۱ استان کشور دارا است.

وی بیان کرد: بیشتر کالاهای جابجا شده از مبدا خراسان رضوی در سال گذشته به ترتیب مربوط به کالاهای فلزی با سهم ۲۵ درصد، کالاهای معدنی با ۲۰ درصد، انواع سیمان با ۱۲ درصد، مواد غذایی با سهم ۱۰ درصد و بقیه کالاها با سهم ۳۳ درصدی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: پارسال ۴۲ درصد از سفرهای ناوگان باری درون استانی و بقیه برون استانی بوده است.

شهامت ادامه داد: از این میان استان تهران با ۹ درصد و استان های اصفهان، هرمزگان و خراسان جنوبی هر کدام با هفت درصد، استان های خوزستان و یزد هر کدام با چهار درصد، سهم عمده مقصد سفرهای برون استانی ناوگان باری را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آمار صدور کارت هوشمند ناوگان باری در خراسان رضوی، ۳۸ هزار راننده با ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در حوزه حمل بار در جاده های استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha