مرز رسمی خسروی شبانه‌روزی برای تردد زوار عتبات عالیات فعال است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تردد زوار عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی به صورت شبانه‌روزی است و همه ادارات مستقر در این مرز در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

«محمد حیدری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون روزانه بیش از ۵۰۰ نفر از زائران به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی عازم کشور عراق می شوند و علاوه بر این یک کاروان زائر از این گذرگاه رسمی به کشور عراق عزیمت می کنند که آمادگی پذیرش هر تعداد زائری که به مرز مراجعه کند، وجود دارد.

وی اظهار کرد: نخستین عزیمت شبانه زائران عتبات عالیات پنجشنبه گذشته هفتم اردیبهشت‌ماه از طریق مرز خسروی ساعت یک شب انجام شد که یک کاروان ۱۰۰ نفره از زائران از این گذرگاه رسمی به صورت شبانه با امنیت کامل عازم عراق شدند و از این رو در پذیرش زائران و مسافران در هر ساعتی از شبانه روز از سوی ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: مرز رسمی خسروی به عنوان دروازه اصلی و قدیمی عزیمت به کربلا و عتبات عالیات زیرساخت های بسیار مطلوبی برای تردد زائران دارد که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تردد زائران به مکان‌های مقدس و زیارتی کشور عراق باشد.

حیدری ادامه داد: بر اساس ارزیابی عملکرد ستاد مرکزی اربعین کشور، مرز رسمی خسروی در اربعین سال گذشته رتبه دوم کشوری را بین ۳۱ ستاد استانی اربعین و همچنین پنج استان مرزی کسب کرد که بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از این گذرگاه تردد کردند.

مرز رسمی خسروی شبانه‌روزی برای تردد زوار عتبات عالیات فعال است

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha