قدرت و پیشرفت انقلاب اسلامی متکی به علم و دانش دانشگاه‌ها است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پیشرفت، توسعه و قدرت منطقه‌ای انقلاب اسلامی؛ گفت: این همه پیشرفت و قدرت ما در جهان متکی به علم، دانش و بینش اسلامی به دست آمده از دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما، روز شنبه در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور « محمد علی زلفی گل» وزیر علوم، «رضا مراد صحرایی» سپرست وزارت آموزش و پرورش، «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، دانشمندان استادان و روسای ادواری دانشگاه رازی در سرسرای دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، افزود: همه کتاب های آسمانی برای آگاهی و دانایی انسان ها بر پیامبران نازل شده و اولین آیات قرآن کریم نیز به خوندان و نوشتن، علم آموزی و آگاهی بشر اختصاص یافته که نشانه جایگاه علم و دانش نزد خدواند است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که علم و دانش را گنج تعبیر فرمودند، گفت: امروز مرکز این گنج در کشور، دانشگاه ها است؛ زیرا دشمنان و استکبار جهانی به دنبال ناآگاهی و عدم بیداری برای تسلط بر ماست.

آیت الله علما در ادامه به پیشرفت دانش و فناوری هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان از اینکه ما این فناوری و قدرت را در اختیار داریم، نمی ترسند؛ چون خودشان دارند، از این ناراحتند که چرا ما با علم و دانش خودمان به آن دست یافته ایم، چرا آگاهی و بصیر هستیم.

وی تشریح کرد: بریتانیا در دوران استعمار با جمعیت بسیار کم، اما با دانش و فناوری که داشت بر کل جهان مسلط شده بود، چرا؟ به خاطر اینکه چهار مطلب بیشتر از دیگر کشورها بلد بود.

مسئولان به دغدغه های دانشجویان توجه کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، گفت: ارزش همه به عقل و علم آنها است؛ به همین خاطر مسئولان و مقامات به جوانان و نسل آینده مدیون هستند که آنها را با آگاهی، دانش و علم پرورش و تربیت کنند.

آیت الله علما همچنین از توجه ویژه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دانشگاه ها کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه های ما باید در کنار علم و دانش بچه مسلمان با بینش اسلامی تربیت کند، مانند حاج قاسم سلیمانی که با بینشی که داشت؛ پس شهادت او چند کشور در غم شهید شدنش متاثر بودند.

وی در ادامه با قدردانی از تمام مسئولانی که برای دانشگاه رازی کرمانشاه در طی سالها زحمت کشیدند از مسئولان و شخصیت های بلند پایه کشور خواست به وضعیت دانشجویان و آینده کاری آنها توجه ویژه داشته باشند.

همایش ملی یک روزه آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی از صبح امروز شنبه نهم اردیبهشت با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سرسرای اجتماعات این دانشگاه آغاز شد.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می‌برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha