آیت الله سلیمانی شخصیتی متواضع و فروتن داشت

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله سلیمانی شخصیتی متواضع و فروتن بود و تفاوتی در اقشار مردم قائل نبود و با همه یکسان برخورد می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مولوی نذیراحمد سلامی روز شنبه در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهارداشت: آیت‌الله سلیمانی یک شخصیت تقریبی داشت و در مدت زمانی که در استان بود در هر مناسبتی که سخنرانی داشتند سعی می‌کرد موضوعاتی را که مورد اتفاق همگان هست را بیان کند تا موجب رنجش برادران اهل سنت نشود.

وی بیان کرد: خبر شهادت حضرت آیت‌الله سلیمانی باعث غم و اندوه و تاثر ما شد، این شخصیت ارزشمند علمی ۱۷ سال در سیستان و بلوچستان برای مردم خدمت کردند و عالم توانمند و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بودند.
نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله سلیمانی یک خطیب توانمند و سخنور قوی بود و در سخنرانی‌های خود همیشه بروز و پیرامون موضوعات روز صحبت می‌کرد و بسیاری از مردم، تحصیل کرده‌ها و دانشگاهیان تحت تأثیر صحبت‌های‌ ایشان قرار می‌گرفتند.
وی با اشاره به روحیه مردمداری آیت الله سلیمانی تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم داشت و ارباب رجوع براحتی به‌ایشان دسترسی داشتند و مشکلات خود را با وی درمیان می‌گذاشتند.
مولوی سلامی ادامه داد: این شخصیت مردمی هیچ وقت ارباب رجوع را ناامید نمی‌کرد و در حد توان تا آنجا که کاری از دستش برمی آمد انجام می‌داد و در مواقعی که برخی موضوعات از توانش خارج بود جواب قانع‌کننده می‌داد و همیشه با ارباب رجوع اخلاق نیکو داشتند.

پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری امروز با حضور قشرهای مختلف مردم قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه مازندران متولد شد. وی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.

این شهید والامقام روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha