۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85096080
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار مقام پیشین ناتو نسبت به پایان ذخایر تسلیحاتی آمریکا

تهران- ایرنا- یک فرمانده پیشین ناتو در مقاله‌ای نسبت به ادامه جنگ در اوکراین و پایان ذخایر مهمات آمریکا هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه نیوزویک، جیمز استاوریدیس فرمانده پیشین نیروهای متحد ناتو در اروپا، هشدار داد که با طولانی شدن جنگ در اوکراین، مهمات آمریکا و اوکراین رو به کاهش است.

استاوریدیس در مقاله ای که در خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، نوشت که آمریکا و اوکراین با کمبود مهمات، قطعات الکترونیکی، سلاح های هدایت شونده دقیق و حتی سیمان مواجه هستند و این امر همراه با کاهش برخی موارد دیگر در زنجیره جهانی بدتر می شود.

اظهارات این مقام پیشین آمریکایی درحالی است که الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز گذشته از آمادگی کشورش برای ضدحملات به منظور بازپس گیری مناطق شرقی از دست روسیه خبر داده بود. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز در سخنانی ضمن اعلام تحویل ۹۸ درصد از مهماتی که کی‌یف نیاز داشته، در مورد موفقیت آمیز بودن بازپس گیری این اراضی سخن گفته بود.

مقام سابق ناتو در ادامه، وضعیت کنونی روسیه را از منظر صنایع، قدرتمند ارزیابی کرده و گفت: این کشور مواد خام و نیروی کار مورد نیاز را برای برطرف کردن نیازهایش دارد.

به گفته استاوریدیس، سیمان محصول دیگری است که با تداوم جنگ کمیاب می شود؛ ماده ای که به گفته وی برای بازسازی اوکراین مورد نیاز است. این مقام ارشد ناتو سیمان را همچنین از جمله کالاهای پرتقاضا در آمریکا نیز برای اجرای پروژه های زیربنایی دانسته و تاکید کرده بود این ماده به زودی در ایالات متحده هم ممکن است کمیاب شود.

وی از جمله ذخایر دیگر رو به پایان را گلوله های ۱۵۵ میلی متری دانست که نقش پرنگی در حملات اوکراین علیه روسیه داشته اند.

فرمانده سابق ناتو ادامه داد: درحالی که وزارت دفاع آمریکا به حفاظت از ذخایر جنگی خود ادامه می‌دهد، سطح تسلیحات مازاد بسیار کم است. و این امر تنها مربوط به گلوله‌های هویتزر نیست و ایالات متحده با کمبود راکت های هیمارس که از جمله تسلیحات کلیدی ارسالی به کی‌یف بشمار می روند هم روبرو است.

براساس آخرین آمارهای گزارش شده، واشنگتن از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی نزدیک به ۶۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی و بیش از ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha