۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 85096178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۷ درصد اعتبارات مصوب آذربایجان شرقی در سال گذشته تخصیص یافت

تبریز- ایرنا- معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اعتبارات استانی مصوب استان را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این اعتبارات یکهزار و ۵۵۰ میلیارد تومان حدود ۷۷ درصد تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، بهارک نصر روز شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی اظهار کرد: همچنین اعتبار مصوب سایر ردیف های ابلاغی استان در سال گذشته حدود ۳۷۳ میلیارد تومان بوده که ۹۲ درصد تخصیص داشته و سر جمع تخصیص استانی نیز بیش از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان حدود ۲۶ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته که از متوسط کشور بالاتر بوده و ۷۹ درصد اعتبارات استانی در بخش تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص پیدا کرده است.

نصر همچنین گفت: تعداد پروژه های استانی آذربایجان شرقی ۹۲۶ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که امسال در قالب موافقت نامه ها مبادله شده است.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تعداد پروژه های احداثی و توسعه ای استان را ۴۵۸ پروژه عنوان کرد و افزود: اولویت این بوده که پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا تخصیص کاملی بگیرند تا این پروژه ها با متوسط طول عمر هشت سال به سرانجام برسند.
نصر افزود: با تخصیص‌هایی که به دستگاه ها ابلاغ شد، پیش بینی می‌کردیم ۳۲۹ پروژه در سال ۱۴۰۱ به خاتمه برسند که از این تعداد ۱۷۷ پروژه با ۲۷۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص ۱۰۰ درصد داشتند.

وی همچنین از تحقق ۱۰۶ درصدی درآمدهای مصوب آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: درآمدهای مصوب استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ درصد افزایش داشته است.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: این میزان افزایش عملکرد درآمدی موجب شد، تخصیص آذربایجان شرقی از متوسط کشور هشت درصد بیشتر ابلاغ شود.
نصر اضافه کرد: با وجود این میزان رشد، درآمدهای مصوب آذربایجان شرقی و تحقق ۱۰۰ درصدی این درآمدها، حدود ۶۹۰ میلیارد تومان مازاد درآمد وصولی استان بوده و عملکرد درآمدهای ما ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha