افزایش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف عبور از خط اضطرار در تونل توحید

تهران - ایرنا - سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: سامانه‌های ثبت تخلف عبور از خط اضطرار در تونل توحید با هدف ایمن‌سازی خودروهای امدادی و موتورسیکلت‌سواران افزایش می‌یابد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت کنترل ترافیک تهران، مسعود طبیبی اظهارداشت: تونل توحید یکی از پر حادثه‌ترین معابر شهر تهران به شمار می‌آید و ضروری است که خطوط اضطرارِ کاملاً آزاد و کارآمد داشته باشد اما به دلیل رفتارهای ترافیکی نامناسب و حضور فزاینده‌ موتورسیکلت‌سواران در این تونل که در عمل ممنوع است اما در واقعیت حضور پر رنگ دارند؛ منشاء حوادث زیادی است که علاوه بر این، با حرکت ناگهانی خودروها به خطوط اضطرار برخورد با موتورسیکلت‌هایی که به صورت خلاف از این خطوط استفاده می‌کنند، تصادفات جرحی و فوتی زیادی را در این تونل رقم می‌زند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری اداره کل ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و هماهنگی عوامل راهور تهران بزرگ در بازدید و بررسی تونل توحید با حضور مدیران و کارشناسان شرکت کنترل ترافیک تهران، تصمیم بر این شد که دوربین‌های دیگری در نقاط مختلف تونل با هدف جلوگیری از ورود غیرمجاز خودروها به خط اضطرار نصب شود.

طبیبی تصریح کرد: با نصب این دوربین‌ها پوشش حداکثری خطوط اضطرار را خواهیم داشت و از قانون‌شکنی و عبور غیرمجاز از این خطوط به نحو مؤثری کاسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک این دوربین‌ها برای ثبت تخلف موتورسیکلت‌ها نیز بهینه‌سازی می‌شود تا شاهد کاهش عبور غیر مجاز موتورسیکلت‌ها از تونل و کاهش تصادفات موتورسیکلت‌ها باشیم.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: با توجه به دستور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در صدد همفکری با کارشناسان حوزه ترافیک و شهروندان علاقه‌مند همچنین دیگر نهادهای ذی‌ربط مانند راهور و اورژانس برای پیش‌بینی راهکاری پایدار برای حفظ ایمنی موتورسیکلت سواران به عنوان گروه هدف مصدومان این حوادث هستیم. شهروندان علاقه‌مند به ارائه نظر و همفکری در این موضوع می‌توانند با شماره تلفن ۸۷۵۰۰ نظرات خود را در میان گذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha