بیمه از تصادف شما در صورت ارتکاب تخلفات حادثه ساز حمایت نمی‌کند

تهران - ایرنا - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز خیلی از تصادفات هستند به همین دلیل پلیس و بیمه برای آنها هم جریمه و هم نمره منفی درنظر گرفته است.

به گزارش ایرنا و نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز یکشنبه درباره این خبر افزود: در صورتی که علت اصلی وقوع تصادف، یکی از تخلفات رانندگی حادثه ساز باشد و پلیس این تخلف را تایید و تاثیر آن را در وقوع حادثه اعلام کند، شرکت های بیمه مکلف به پرداخت خسارت های زیان دیده هستند، ولی پس از آن می توانند از راننده مسبب حادثه خساراتی که پرداخت کرده اند را باز دریافت کنند.

وی اظهارداشت: در اولین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز، توسط بیمه از راننده مقصر دو و نیم درصد ازخسارات بدنی و مالی پرداخت شده باز دریافت می شود و در دومین حادثه ناشی از تخلفات حادثه ساز ازسوی راننده مقصر، پنج درصد و درصورت تکرار و در سومین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز، ۱۰ درصد از خسارتهای پرداخت شده توسط بیمه از راننده مقصر باز دریافت می شود.

سرهنگ مومنی افزود: تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز خیلی از تصادفات است و پلیس برای آن هم جریمه و هم نمره منفی و حتی برای این تخلف، توقیف خودرو درنظر گرفته است.

وی گفت: شرکت های بیمه با راننده ای که تخلفات حادثه ساز انجام می دهند نیز برخورد می کند تا زمینه ای باشد جهت کاهش تخلفات حادثه ساز و در کاهش حوادث رانندگی تاثیر خواهد گذاشت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، سرعت غیرمجاز، عبور از محل ممنوع، حرکت با دنده عقب در بزرگراهها، عبور از چراغ قرمز، عبور وسایل نقلیه از پیاده روها، عدم رعایت حق تقدم و دور زدن در محل ممنوع را از تخلفات حادثه ساز برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha