۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85097465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی وزیر خارجه عربستان با رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در ریاض

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه عربستان از دیدار امروز وزیر خارجه این کشور با فرستاده ویژه رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در ریاض خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه این کشور و «دفع الله الحاج علی» فرستاده ویژه عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، امروز یکشنبه در ریاض با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: «بن فرحان در این دیدار بر دعوت ریاض برای برقراری آرامش در سودان و توقف هرگونه تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در این کشور تأکید کرد».

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان و اعلام پایبندی به آن از سوی طرف‌های درگیری، نبرد در خارطوم پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن ادامه دارد.

امروز یکشنبه نیز درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در «خارطوم» پایتخت سودان و مناطق اطراف آن از جمله «ام درمان» به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور ادامه یافت و همزمان با این درگیری ها، دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha