۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85096641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در سودان تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه شب گفت که این نهاد بین المللی برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در سودان تلاش می‌کند.

به گزارش ایرنا، «فرحان حق» در گفت وگو با الجزیره، افزود: ما به همکاری با طرفین درگیر در سودان برای دستیابی به آتش بس دائمی ادامه می‌دهیم.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین تأکید کرد که هیچ طرفی نمی‌تواند در جنگ سودان پیروز شود.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در مورد مذاکرات بین طرفین درگیر گرفته نشده است، گفت: در حال کار روی آن هستیم.

حق همچنین از ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع خواست که برای حل مشکلات به مذاکرات سیاسی بپیوندند.

این در حالی است که با وجود تمدید آتش بس از سوی طرفین درگیر در سودان به مدت ۷۲ ساعت که پنجشنبه گذشته اعلام شد، طی دو روز گذشته درگیری‌ها در این کشور ادامه داشت.

ارتش سودان روز شنبه در بیانیه‌ای، طرف مقابل را شورشی توصیف و آنها را به ادامه نقض آتش‌بس متهم کرد.

از سوی دیگر، نیروهای پشتیبانی سریع بر پایبندی کامل خود به آتش بس بشردوستانه و باز کردن معابر امن برای شهروندان، به منظور تامین نیازهای اولیه آنها و تسهیل بازگشت اتباع خارجی به کشورشان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان و اعلام پایبندی به آن از سوی طرفین درگیری، نبرد در خارطوم پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن ادامه دارد.

درگیری‌های شدید میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در دو منطقه «الکدرو» و «الحلفایة» در شهر «خرطوم بحری» در شمال پایتخت سودان وجود دارد. در عین‌حال، روند تخلیه اتباع خارجی از این کشور نیز همچنان ادامه دارد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی، چهارم اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل) بار دیگر از طرفین درگیری‌ها در سودان خواست، درگیری‌ها را به طور فوری متوقف کنند و اعلام کرد سازمان ملل به هماهنگی نزدیک با شرکا برای کاهش تنش‌ها و برقراری آتش بس پایدار در سودان ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha