نمایشگاه معرفی دستاوردهای نظامی سپاه پاسداران در البرز برگزار شد

کرج - ایرنا - فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز گفت: نمایشگاه ۲۰ روزه معرفی دستاوردهای نظامی این لشکر و همچنین بخشی از دستاوردهای هوافضای سپاه در محل لشکر عملیاتی واقع در منطقه حصارک کرج ویژه دانش آموزان البرزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سردار «قاسم سامانلو» روز دوشنبه با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ابتدای هفته جاری بر اساس برنامه ریزی معاونت آموزش سپاه استان برپا شده است، افزود: دانش آموزان مدارس متوسطه استان بر اساس تقسیم بندی که در سطح نواحی سپاه استان صورت گرفته به نوبت در مجموعه لشگر ۱۰ سیدالشهداء برای بازدید از این نمایشگاه حاضر می شوند .

وی با بیان اینکه دانش آموزان مقطع دوم متوسطه برای گذراندن بخشی از درس آمادگی دفاعی خود در این نمایشگاه حاضر می شوند، اظهار کرد: در این دوره نمایشگاهی ترتیب داده شده که بخش اعظمی از امکانات نظامی به روز مجموعه لشگر در این نمایشگاه قرار داده شده و یک بخش هم از تجهیزات هوافضای سپاه برای بازدید دانش آموزان به نمایش گذاشته شده تا با دستاوردهای نظامی سپاه آشنا شوند.

سامانلو با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز قرار است همه دانش آموزان هدف در سطح استان البرز در مجموعه لشگر حاضر شوند اظهار کرد: بر اساس برنامه ای که تدارک دیده شده قرار است از نمایشگاه بازدید کنند و بعد ‌کلاس توجیهی دارند و همچنین کلاس سواد رسانه برنامه ریزی شده و سپس در میدان تیر رزم لشگر حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۳ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کردیم و نیاز است که دانش آموزان با موضوعات رزم و نظامی آشنا شوند چرا که نظام همیشه مورد هجمه های دشمنان بوده و این موضوع نیازمند ایجاد آمادگی در همگان است .

سامانلو گفت: دانش آموزان، آینده سازان این کشور هستند و بر این اساس بحث تعلیم و تربیت بایستی به نحو احسن انجام شود تا دانش آموزان هم با موضوعات رزمی آشنا شوند و هم با وصایا و سفارشات شهدای عزیز ما آشنا شوند.

وی افزود: این برنامه تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد و در طول این مدت روزانه میزبان دانش آموزان هستیم.

بازدید ۴۰ هزار دانش آموز البرزی از نمایشگاه نظامی

سرهنگ «یحیی افقی» نیز با اشاره به اینکه این برنامه در قالب درس آمادگی دفاعی مدارس در سه مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله اول تدریس کتاب آمادگی دفاعی مدارس است که برای دانش آموزان دختر و پسر در مدارس تدریس می شود، مرحله دوم اردوی یک روزه آموزش سلاح در اردوگاههای قدس نواحی و اردوگاه های دانش آموزی برگزار می شود و در مرحله سوم دانش آموزان پسر در میدان تیر مراکز آموزش سپاه حضور پیدا می کنند و دختران در مراکز دانش آموزی و اردوگاههای قدس نواحی اردوی عملی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: امسال در استان البرز برای ۴۰ هزار دانش آموز شامل ۲۰ هزار پسر و ۲۰ هزار دختر برای اولین بار با تدبیری از سوی فرمانده سپاه استان اتخاذ شد و در کنار میدان تیر و اردوی عملی، بحث جهاد تبیینی که مدنظر رهبر انقلاب است نیز خواهند داشت.

وی اظهار کرد: بر این اساس با هماهنگی صورت گرفته با هوافضای سپاه، تعدادی از تجهیزات نمایشگاهی هوافضا در اختیار ما قرار گرفت و با هماهنگی لشگر ۱۰ سیدالشهداء (ع) این تجهیزات و ادوات در معرض دید این دانش آموزان قرار داده شد.

افقی با اشاره به اینکه کلاس جهاد تبیین در سراسر استان و شهرستانها برای دانش آموزان برگزار می شود، گفت: در این کلاس قدرت و توانمندی نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و سواد رسانه برای دانش آموزان تدریس می شود و سپس دانش آموزان پسر در میادین تیر حضور پیدا می کنند و دانش آموزان دختر هم در شهرستانها با هماهنگی آموزش و پرورش و سپاه برنامه عملی را اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی اردوی مرحله سوم برای پسرها چون اولین بار است که در میدان تیر حضور پیدا می کنند و ترس دارند از اینکه سلاح جنگی را لمس کنند این است که سلاح را از نزدیک ببینند و باز و بست کنند و همچنین در خط آتش حضور پیدا کرده و تیراندازی می کنند و همچنین با توجه به علاقه ای که دارند می توانند در پایگاه ها عضو شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha