۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85053636
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعزام سه هزار و ۱۰۰ نفر از مردم محلات البرز به اردوهای راهیان نور

کرج – ایرنا – مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به آغاز اعزام اردوی راهیان نور خانوادگی و محلات به مناطق عملیاتی جنوب کشور، گفت: بر این اساس بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر از مردم استان به این مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند.

سرهنگ پاسدار سعید اخلاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام محلات به اردوی راهیان نور جنوب کشور از روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه آغاز شد و روز سوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲این اردوها به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه اعزام ها از سپاه نواحی استان انجام می شود، اظهار کرد: در این مدت تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان برای خادمی شهدا سازماندهی شده که صحنه های زیبایی را خلق می کنند.

اعزام بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز به جنوب کشور

اخلاقی در ادامه با اشاره به اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی گفت: بیش از ۸۰۰ دانش آموز پسر در آذرماه و بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز دختر در بهمن ماه امسال در این اردو شرکت کردند.

وی هدف اصلی از اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: یکی از تفاوت های اردوی راهیان نور در سال جاری علاوه بر بازدید دانش آموزان از یادمان های دفاع مقدس، بازدید از اماکنی است که حاصل دستاورد و پیشرفت های انقلاب اسلامی است.

اخلاقی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «راهیان نور یک فناوری برای استخراج گنج تمام نشدنی دوران دفاع مقدس»، افزود: زمانی که دانش آموزان را با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت آشنا کنیم و با این ارزش ها انس بگیرند به هویت خودشان و خودباوری خود بیشتر فکر کرده و تامل می کنند و در نتیجه انگیزه بیشتری برای مقابله با استکبار، ظلم و استعمار پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: راهیان نور یکی از مهمترین حرکت های فرهنگی کشور است و دانش آموزان را در طی کردن پله های ترقی، پیشرفت، خودباوری و عزت ملی رشد می دهد و بدین منظور این حرکت عظیم فرهنگی و راهیان نور ادامه خواهد داشت و افتخار می کنیم که در این عرصه خادمی شهدا و انقلاب و نظام را داشته باشیم.

وی یادآور شد:‌همچنین بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان این استان در اردوهای ۶ روزه به این اردوها اعزام شدند.

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: در اردوی راهیان پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان از سد کرخه، پالایشگاه آبادان، بندر خرمشهر و دستاوردهای صادرات و واردات این مجموعه بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha