قبله تهران آماده میزبانی از زائران و عزاداران عبدالعظیم‌حسنی (ع) ‌است

شهرری - ایرنا - شهردار منطقه۲۰ تهران (شهرری) از پیش بینی و برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر داد و گفت: شهرداری با سیاهپوش کردن میادین منتهی به حرم، برپائی استیج در خیابان حرم و هماهنگی برای استقرار مواکب مردمی آماده برپایی هر چه بهتر این برنامه در شهرری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد ناظم رضوی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: در ایام رحلت حضرت سید الکریم (ع)، هرساله آستان مقدس میزبان خیل زائرانی است که برای اقامه عزاداری به آن حرم مشرف می‌شوند و به همین مناسبت سیاهپوش کردن میادین منتهی به حرم، برپائی استیج در خیابان حرم و هماهنگی برای استقرار مواکب مردمی از برنامه هایی است که شهرداری در آن روز تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا، نظافت و پاکسازی معابر منتهی به حرم انجام می شود، افزود: برپایی دسته عزاداری هیات دانش آموزان دهه نودی و هشتادی با مشارکت آموزش و پرورش از میدان شهرری تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و مشارکت در برپائی دسته های عزاداری از دیگر برنامه های پیش بینی شده این مناسبت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به همین مناسبت از سوی آستان آن حضرت، آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم (ع) در صحن اصلی آستان همراه با برپائی دسته عزاداری خادمین این بارگاه نورانی،سخنرانی، مرثیه سرایی و محفل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha