۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85101664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم نوباوگان حسینی (ع) در آستان عبدالعظیم (ع )برگزار شد

شهرری - ایرنا - همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مراسم هیات نوباوگان حسینی(ع) امروز/پنجشنبه/ در تالار شیخ صدوق آستان مقدس سید الکریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مراسم هیئت نوباوگان حسینی ویژه کودکان زیر ۱۲ سال در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حضرت امامزاده طاهر (ع) و حضرت امامزاده حمزة بن موسی (ع) برگزار شد.

این مراسم با اجرای گروه سرود راحیل آغاز شد و در ادامه گروه مداحی یاس کبود و گروه معراج به مرثیه سرایی پرداختند.

حجت السلام امیرزاده و حجت الاسلام منتظریان هم در باب فضائل این امامزاده واجب التعظیم سخنرانی کردند.

همچنین در انتها دکتر غریب، مدرس دانشگاه و مجری برنامه های کودک نیز به اجرای مسابقه فرهنگی برای کودکان پرداخت.

برگزاری مراسم نوباوگان حسینی (ع) در آستان عبدالعظیم (ع )برگزار شد

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی (ع) و از راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد.

عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جوادالائمه (ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است و در حدیث منقول از امام هادی (ع) زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین (ع) دانسته شده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha