۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85098135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش تقاضا برای خرید تراشه، صادرات کره جنوبی را نزولی کرد

تهران- ایرنا- وزارت صنعت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد صادرات کره جنوبی برای هفتمین ماه متوالی منتهی به آوریل (اردیبهشت-خرداد) به سبب افت تقاضای جهانی برای تراشه های نیمه هادی با کاهش روبرو شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از یونهاپ، داده های جمع آوری شده توسط وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نشان می دهد میزان صادرات این کشور در مدت زمان مذکور با ۱۴.۲ درصد کاهش به ۴۹.۶ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، صادرات تراشه های نیمه هادی ها که مهمترین محصول اصلی صادرات کره جنوبی به شمار می آید در بازه زمانی مذکور به کاهش تقاضا و کاهش قیمت تراشه ها با افت ۴۱ درصدی روبرو شده است.

در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ارزش صادرات به ۵۷.۸ میلیارد دلار رسیده بود.

این گزارش همچنین حاکی است به سبب افزایش تورم و کندی روند اقتصاد، کره جنوبی با کاهش صادرات روبرو شده است. همچنین این نخستین باری است که اقتصاد کره جنوبی برای هفت ماه متوالی از ۲۰۲۰ میلادی تا کنون با کاهش صادرات روبرو می شود.

همچنین ارزش واردات کره جنوبی در ماه آوریل با کاهش ۱۳.۳ درصدی به ۵۲.۲ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی با افت ۲۵.۸ درصدی روبرو شده است.

صادرات نیمه هادی ها در ماه آوریل به ۶.۳۸ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۱۰.۷۸ میلیارد دلار بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha