دستگاه‌ها برای جانمایی بیمارستان زنان بجنورد همکاری کنند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی در راستای تامین زیرساخت های جوانی جمعیت استان باید برای جانمایی بیمارستان فوق تخصص زنان و کودکان بجنورد همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت خراسان شمالی اظهار کرد: عدالت در سلامت و ارتقای زیرساخت های درمانی در مناطق محروم از اولویت هایی است که دولت در حوزه بهداشت و درمان به جدیت دنبال می کند.

وی افزود: خراسان شمالی نیز کمبودهایی در زیرساخت های درمانی به ویژه حوزه جوانی جمعیت دارد که ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان بجنورد می تواند، نقش موثری در کاهش محرومیت های این بخش داشته باشد.

حسین نژاد ادامه داد: در تعیین جانمایی این بیمارستان دستگاه هایی همچون راه و شهرسازی، شهرداری و اعضای شورای شهر نقش اصلی دارند که باید در سریع ترین زمان ممکن بهترین فضا را برای ساخت این مرکز درمانی پیشنهاد دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: مکان یابی احداث بیمارستان ها باید به صورت دقیق و جداگانه توسط متخصصان شهری، محیط زیست و سازه انجام گیرد.

وی افزود: همچنین دستگاه های متولی در جانمایی این مرکز درمانی باید با رویکرد آینده نگری تسهیل در دسترسی شهروندان و پراکندگی مراکز درمانی را نیز در نظر بگیرند.

حسین نژاد با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی استان در اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: کمبود تجهیزات درمان ناباروری یکی از چالش های زوج های نابارور خراسان شمالی بود که سال گذشته این مرکز درمانی در مرکز استان راه اندازی شد.

وی افزود: اینک نیز مدیران باید تمامی کمبودهای حوزه جوانی جمعیت را در استان احصا کنند تا با هم افزایی یکدیگر پیگیری ها برای برطرف کردن این کمبود ها انجام شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نمایشگاه هفته سلامت خراسان شمالی در قالب ۲۵ غرفه از دیروز، ۱۰ اردیبهشت آغاز و به مدت چهار روز آخرین دستاوردهای حوزه سلامت استان را به نمایش عموم می گذارد.

براساس این گزارش، هفته سلامت سال ۱۴۰۲ از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با شعار «سلامتی برای همه با پزشکی خانواده» برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha