۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85098323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرقدس: شهید مطهری در همه ابعاد درخشش داشت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85098323
امام جمعه شهرقدس: شهید مطهری در همه ابعاد درخشش داشت

شهرقدس - ایرنا - امام جمعه شهرقدس گفت: بعضی از علما، دانشمندان و بزرگان ما فقط در یک جهت رشد می کنند ولی شهید مطهری شخصیت وارسته ای بود که در همه ابعاد درخشش داشت.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام رضا جوکار روز دوشنبه در جمع معلمان شهرستان قدس اظهار داشت: این شهید والامقام، اسلام شناسی بود که جامعیت در یاد، نام و نگاه او و در راه، عملکرد و اهدافش تجلی پیدا کرده بود.

وی با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری افزود: ما گاهی در حوزه کودک و نوجوان ورود و از حوزه بزرگسال غافل می شویم، گاهی به حوزه علمیه توجه و از دانشگاه غفلت می کنیم، یعنی تک بعدی عمل می کنیم، اما ویژگی این شهید توجه به همه ابعاد جامعه بود.

این مسئول با اشاره به یکی از تألیفات شهید مطهری، خاطرنشان کرد: وقتی شهید مطهری اقدام به تألیف کتاب داستان راستان کرد، بزرگان حوزه بر وی خرده گرفتند که چرا با داشتن چنین جایگاه دینی اقدام به نوشتن کتاب داستان برای کودک و نوجوان کرده است؟. امام جمعه شهرقدس با بیان اینکه وی می دانست باید تعلیم و تربیت را از سنین پایین آغاز کرد، گفت: معلم شهید می دانست که اگر می خواهد به فلسفه و رئالیسم برسد، باید از داستان راستان شروع کند.

وی ضمن نقد مجموعه تعلیم و تربیت در زمان حال، خاطرنشان کرد: امروز ما تا حدودی در این امر دچار غفلت شدیم و به جای شروع از آغاز، می خواهیم از میانه راه تعلیم و هدایت را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام جوکار افزود: در دستگاه تربیت دینی باید از زمان ازدواج و خواستگاری به این امر توجه کنیم و شهید مطهری برنامه ای را بنیانگذاری کرد که از کجا باید کار تربیت و تعلیم شروع شود.

امام جمعه شهرقدس بابیان اینکه معلم شخصی است که کار خدایی انجام می دهد، اضافه کرد: تکریم از معلم، تکریم پیامبر عظیم الشان است، اولین معلم خدا است و معلمی که کار خدایی می کند، همه باید قدر و منزلتش را در جامعه بدانند.

وی ادامه داد: همانطور که هر خیر و خوبی می تواند به دست معلم آموخته و عملی شود، خلاف آن نیز ممکن است، یعنی معلم می تواند منشا بدی نیز بشود.

این مسئل ضمن لزوم تببین به جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد: این تبین جایگاه نیز توسط خود معلم عملی می شود، ولی متاسفانه طی سال‌های اخیر جایگاه معلم در جامعه تنزل پیدا کرده که باید برگردانده شود تا او رسالت خودش را انجام دهد.

وی از معلمان و مربیان درخواست کرد تا پیشنهادات و نظرات خود را در مورد بالا بردن جایگاه معلم بیان کنند تا جامعه به اهداف عالیه در آموزش و پرورش دست پیدا کند.

در آستانه گرامیداشت سالروز مقام معلم رئیس آموزش و پرورش شهرستان قدس و جمعی از معلمان، نشستی با امام جمعه شهرستان داشتند.

شهرستان قدس با جمعیتی در حدود ۴۵۰ هزار نفر و مهاجر پذیر بودن، دارای جمعیتی جوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha