۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85098374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب ۲ نشان طلا توسط کشتی گیران خوزستانی در رقابت های بین المللی ترکیه

اهواز - ایرنا - رییس هیات کشتی خوزستان گفت: ۲ کشتی گیر جوان خوزستانی با اقتدار موفق به کسب نشان طلا در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام قهرمانان جهان شدند.

رمضان جمالپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تورنمنت بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام قهرمانان، امروز در کشور ترکیه آغاز شد که علی احمدی وفا و اهورا بویری هر ۲ از خوزستان صاحب گردن آویز طلا شدند.

وی افزود: در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا و در ۶۷ کیلوگرم اهورا بویری با کسب پیروزهای ارزشمند و کسب امتیازات عالی مقابل رقیبان، بار دیگر پرچم کشورمان را در بلندترین سکو به اهتزاز درآوردند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: احمدی وفا در کشتی نخست حریف یونانی را با نتیجه هشت بر صفر برد، وی در مبارزه دوم نماینده قرقیزستان را با نتیجه هشت بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. این کشتی گیر کشورمان در مرحله بعد با نتیجه هشت بر صفر کشتی گیر ترکیه ای را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. احمدی وفا در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر یک دیگر کشتی گیر ترکیه ای را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

وی افزود: بویری دیگر کشتی گیر استان در مبارزه اول با نتیجه هشت بر صفر حریف قرقیزستانی را مغلوب کرد. وی ‌در کشتی بعد نماینده قزاقستان را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه هشت بر صفر مقابل کشتی گیر ترکیه ای به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۹ بر یک از سد دیگر حریف ترکیه ای گذشت و صاحب مدال طلا شد.

جمالپور گفت: دلاور مردان جوان و شایسته استان خوزستان، با کسب ۲ نشان طلا بار دیگر نشان دادند که لیاقت پوشیدن دوبنده تیم ملی را داشته و در آینده حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

گفتنی است بیش از ۱۰ هزار کشتی گیر خردسال، نوجوان، جوان و بزرگسال در شهرهای مختلف استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha