۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبر: 85098698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: قانون فصل الخطاب تشکل‌های کارگری یزد است

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: خواسته های تشکل کارگری با تصویب کمیسیون کارگری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می شود و در این زمینه قانون فصل الخطاب رابطه کارگر و کارفرما است .

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی دوشنبه شب در نشست با جمعی از تشکل های کارگری استان یزد ، افزود: نباید این رویکرد بوجود آید که کارگر و کارفرما مقابل یکدیگر هستند بلکه این دو گروه باید پشتیبان هم باشند، کارگر نباید متضرر شود و تولید نیز باید استمرار داشته باشد، همه بر این تاکید داریم که قانون باید اجرا شود.

استاندار یزد گفت: متولی ، پیگیری کننده و وکیل مدافع کارگر در استان اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است و اداره کار باید با قدرت از حقوق کارگر دفاع کند و شما کارگران نیز باید مدافع این اداره باشید و ما یک منظومه هستیم و محصول فعالیت همه باید حمایت از کارگر باشد.

فاطمی افزود: هیچ مدیری حق ندارد از قانون استنکاف کند و مصوبات کمیسیون کارگری و متن صریح قانون باید اجرایی گردد و اگر گزارش مستندی ارائه شود که یک مدیر بخش خصوصی یا دولتی حرمت کارگر را از بین برده ، قطعا با شدت برخورد می شود و هیچکس حق توهین ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری از کارگران به عنوان ستون فقر ات کشور یاد کردند و در استان نیز با همین رویکرد هر کاری از دست مدیران برآید مضایقه نمی کنند و دولت سیزدهم تمام قد پشتیبان جامعه کارگری و تولید بوده و خواهد بود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این نشست گفت: بیمه کارگران ساختمانی برای پانصد هزار نفر در کشور انجام خواهد شد و در مورد امنیت شغلی نیز همواره دولت در این زمینه دغدغه مند بوده است.

محمد رضا فلاحتی مروست افزود: در ارتباط با حقوق کارگران برای اولین بار در تاریخ کشور در این دولت افزایش حقوق بالاتر از نرخ تورم انجام شد، همچنین در مورد پروانه کار اتباع نیز در استان یزد در ۵۴ رشته شغلی اتباع می توانند فعالیت کنند .

وی اظهار داشت: مجموعه ورزشی کارگری بودجه دولتی ندارد و هیئت امنایی که در وزارتخانه و در استان است، بخشنامه کرده که باید توسط بخش خصوصی اداره شود ولی سانس هایی با تخفیف در اختیار جامعه کارگری قرار خواهد گرفت. .

استاندار یزد: قانون فصل الخطاب تشکل‌های کارگری یزد است

علی محمد دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر یزد نیز در این نشست گفت: طرح طبقه بندی مشاغل و قرارداد سفید امضاء، تسویه حساب بدون نام و تاریخ و امنیت شغلی برخی از مشکلات جامعه کارگری است که در دوره های مختلف وجود داشته و از این دولت انتظار می رود در مورد بازگشت تعدادی از کارگران اخراج شده یکی از کارخانجات یزد نیز اقدام عاجل صورت گیرد.

در این نشست که نزدیک به چهار ساعت طول کشید ، ۱۶ نفر از نمایندگان تشکل های کارگری استان یزد درخواست های خود را مطرح کرده و از طرف استاندار یزد پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha