۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبر: 85098879
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روابط کره جنوبی، چین و ژاپن برای بهبود اقتصادی جهان حیاتی است

تهران- ایرنا - وزیر دارایی کره جنوبی گفت روابط سه جانبه با ژاپن و چین نه تنها برای این ۳ کشور بلکه برای جهان درمیانه چالش های اقتصادی حیاتی و مهم است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یونهاپ، چو کیونگ هو وزیر دارایی کره جنوبی با اشاره به اینکه کره جنوبی، چین و ژاپن ۲۰ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارندگفت همکاری سه جانبه می تواند مانند موتور محرکی برای بهبود پرسرعت و پایدار عمل کند.

وی همچنین افزود کره جنوبی قصد دارد نقشی فعال در تلاش ها برای تقویت روابط سه جانبه اقتصادی بازی کند.

وزیر دارایی کره جنوبی در آستانه نشست سه جانبه وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی کره جنوبی، ژاپن و چین گفت: «بدین ترتیب در راستای بازگشایی های جهانی، کره جنوبی، ژاپن و چین همکاری سه جانبه را نه تنها در بخش هایی مانند دارایی، تجارت و سرمایه گذاری بلکه در بخش های دیگر از جمله گردشگری، فرهنگ، تبادلات فردی و روابط سیاسی گسترش خواهند داد. »

نشستی که در سونگدو، اینچئون واقع در ۳۶ کیلومتری غرب سئول برگزار شد نخستین نشست حضوری از سال ۲۰۱۹ بوده است. در این جلسه ۳ کشور به تبادل دیدگاه های خود پیرامون حفظ رشد اقتصادی به رغم چالش ها پرداختند. وزیر دارایی کره جنوبی درباره اینکه اقتصاد این کشور قرار است رشدی تدریجی از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز کند و این رشد سال آینده سرعت بگیرد توضیح داد. روند کاهش تورم نیز در این کشور که در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسید ادامه خواهد یافت.

در بیانیه مشترک وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی ۳ کشور وعده داده شده تلاش هایی برای احیای تجارت میان این کشورها که اخیرا و در پی همه گیری ویروس کرونا کاهش پیدا کرده بود انجام شود. چین، ژاپن و کره جنوبی همچنین وعده تقویت همکاری و ارتباطات با کشورهای عضو سازمان اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) دادند و بر ادامه تلاش ها برای " تقویت کارآمدی توافق ابتکار چندجانبه گرایی چیانگ مائی" تاکید کردند. این توافق در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و به ائتلاف شرکتی ۲۴۰ میلیارد دلاری اشاره دارد که می تواند در تبادلات ارزی در زمان بحران مورد استفاده قرار بگیرد. سهم کره جنوبی ۱۶ درصد معادل ۳۸.۴ میلیارد دلار است.

این نشست سه جانبه در حاشیه پنجاه و ششمین اجلاس سالانه هئیت مدیره روسای بانک توسعه آسیا که از امروز به مدت ۴ روز برگزار می شود انجام شد.

در پایان ۳ کشور از برگزاری جلسه سه جانبه وزیران دارایی سال میلادی آینده در گرجستان خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha