۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85099256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل:سودان نیازمند ۱/۵ میلیارد دلار کمک‌ های بشردوستانه است

تهران - ایرنا - یک مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که تامین کمک های بشردوستانه به سودان نیازمند یک و نیم میلیارد دلار اعتبار است.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره امروز (سه شنبه) به نقل از این مقام سازمان ملل همچنین از مهاجرت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سودانی ها به مقصد کشورهای همسایه خبر داد.

این منبع همچنین به آوارگی افزون بر ۳۳۰ هزار نفر در داخل خاک سودان در اثر درگیری های اخیر اشاره کرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان بین دوطرف میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور بر سر قدرت از ۲۶ فروردین ماه آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

در اثر درگیری های اخیر سودان تاکنون صدها نفر از دو طرف کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده اند.

سخنگوی سازمان ملل پیش تر با بیان اینکه تاکنون ۷۳ هزار سودانی به کشورهای همسایه متواری شده‌اند، اعلام کرد که برنامه جهانی غذا فوری عملیات خود را در سودان از سر می‌گیرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی افزود: برنامه جهانی غذا فوراً عملیات خود را در سودان از سر می گیرد. انتظار می‌رود توزیع غذا در روزهای آینده در ایالت‌های گدارف، گزیرا، کاسالا و نیل سفید آغاز شود تا کمک‌های نجات‌بخش ارائه شود.

وی تصریح کرد: تعلیق عملیات در سودان پس از مرگ غم انگیز سه نفر از اعضای تیم برنامه جهانی غذا در ۱۵ آوریل انجام شد.

دوجاریک گفت: شرکای سازمان ملل در هر مکان از جمله در سودان شرقی که وضعیت امنیتی مناسبی داشته باشد، به عملیات خود، عمدتاً در زمینه خدمات بهداشتی و تغذیه، ادامه می دهند.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: آژانس پناهندگان سازمان ملل، با مشورت دولت ها و شرکا، در حال برنامه ریزی برای کمک به بیش از ۸۰۰ هزار نفر است که احتمالا از جنگ سودان به هفت کشور همسایه این کشور فرار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha