۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85099572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: باب گفتگوها برای آتش بس در سودان باز شده است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبر: 85099572
سازمان ملل: باب گفتگوها برای آتش بس در سودان باز شده است

تهران – ایرنا – رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد در سودان گفت: موضوع گفت و گوهایی که قرار است میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برگزار شود، سیاسی نیست و فنی است و باب گفتگوها برای آتش بس باز شده است.

به گزارش ایرنا، فولکر پرتز روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه سعودی العربیه افزود: اکنون از مذاکرات سیاسی میان دو طرف سخن نمی گوییم بلکه موضوع گفت و گوها فنی و برای برقراری آتش بس دائم است.

وی اضافه کرد: دو طرف درگیری ابتدا بر پیروزی نظامی حساب می کردند که با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که این پیروزی غیرممکن است به این ترتیب باب گفت و گوها برای آتش بس بازشد.

پرتز با بیان اینکه دو طرف با آغاز مذاکرات موافقت کرده اند گفت: سران برخی از کشورهای آفریقایی آمادگی خود را برای سفر به خارطوم و دیدار و گفت و گو با طرف های درگیری اعلام کرده اند.

«فولکر پرتز» روز دوشنبه از موافقت طرفین درگیری با ارسال نماینده برای انجام مذاکره خبر داده بود.

پرتز در گفت و گو با آسوشیتدپرس تصریح کرد: این مذاکرات ابتدا بر برقراری آتش بس پایدار تحت نظر ناظران داخلی و بین المللی متمرکز خواهد بود.

وی گفت: مسائل تدارکاتی و مقدمات این گفت و گوها همچنان در حال بررسی است.

رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد در سودان بیان کرد: چالش های بزرگی در مسیر وادار کردن دو طرف به پایبندی به آتش بس وجود دارد و اکنون مهم برقراری ارتباط با دو طرف درگیری به منظور تشویق آن ها به رعایت آتش بس است.

پرتز افزود: یکی از احتمال ها، ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر آتش بس با مشارکت ناظران سودانی و خارجی است که باید درباره آن نیز گفت و گو کرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha