۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85099261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد برنامه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای قزوین محقق شد

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۵ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این استان برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی روز سه شنبه در نشست وبیناری طرح جهش تولید در دیمزارها که به صورت کشوری و با حضور مجازی علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد،افزود: سطح برنامه کشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین ۷۲ هزار هکتار بود که اکنون با کشت نزدیک به ۷۰ هزار هکتار معادل ۹۵ درصد برنامه محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: کشت‌های انجام شده در برنامه طرح جهش تولید شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا و گیاهان دارویی هستند که در دیمزارهای استان قزوین کشت شده است.

عطایی با بیان اینکه یک هزار و ۴۹۷ بهره بردار در این برنامه مشارکت دارند،گفت: برنامه طرح جهش تولید در چهار شهرستان،۱۶ دهستان و ۱۸۲ روستا اجرایی شده است.

این مسوول با بیان اینکه روند برنامه جهش تولید در دیمزارها همچنان ادامه دارد،گفت: ۶۰ دستگاه ماشین آلات شامل کارنده کشت مستقیم و غیره نیز در این برنامه با تسهیلاتی معادل هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بانک و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کشاورزان تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیمه محصولات کشاورزی را یکی دیگر از ویژگی‌های طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین برشمرد و گفت: ۳۹ هزار و ۵۹۶ هکتار از برنامه کشت جهش تولید تحت پوشش بیمه قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۴۷ مورد کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی در مجموع به تعداد سه هزار و ۳۸۹ نفر روز برای کشاورزان و کارشناسان برگزار شده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha